شبكه الكوثر نتايج جشنواره غدير را در 15 بخش اعلام كرد
کد خبر: 1858595
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۲

شبكه الكوثر نتايج جشنواره غدير را در 15 بخش اعلام كرد

همزمان با عيد سعيد غدير خم و پنجمين سالگرد افتتاح، شبكه الكوثر صدا و سيما جشنواره غدير را برگزار كرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، ويژه‌برنامه‌های جشن سالگرد افتتاح الكوثر شامل 12 ساعت برنامه متنوع بود كه علاوه بر برنامه‌های روتين شبكه و در دو روز عيد غدير و روز شنبه و از طريق سه استوديو تهران، بيروت و دمشق به روی آنتن رفت.
در جشنواره غدير شبكه الكوثر كه شعار آن «انتخاب با تو، جايزه با الكوثر» بود؛ بينندگان الكوثر بهترين‌های شبكه را انتخاب كردند و الكوثر طی جشنواره تلويزيونی غدير، با اهدای جوايز ارزنده، از آنها قدردانی كرد.
برترين‌های شبكه الكوثر از نگاه مردم
شبكه الكوثر برای دريافت نظر بينندگان در مورد برنامه‌های شبكه از ماه‌ها پيش و از طريق سايت تلويزيونی خود به نشانی alkawthartv.ir مسابقه‌ای را طراحی كرد كه بازديدكنندگان سايت و بينندگان الكوثر با پاسخ به سئوالات مسابقه، بهترين‌های الكوثر را در هر بخش انتخاب كردند. پس از دريافت و استخراج پاسخ‌های مخاطبان، برندگان، طی جشن غدير شبكه الكوثر و در 15 بخش بدين شرح معرفی شدند:
1-بهترين برنامه دينی: الاطروحه المهدويه(تئوری مهدويت)(مركز قم)
5- بهترين برنامه ماه مبارك رمضان: احكام الاسلام(مركز قم)
15- بهترين بخش سايت اينترنتی الكوثر: يوسف پيامبر
همچنين در جشن غدير الكوثر، قاريان ممتازی از كشورهای مختلف جهان مهمان الكوثر در استوديو تهران در ساختمان برون مرزی بودند.اين قاريان در مسابقه قرآنی ماه مبارك رمضان با نام «انّ مع المتقين مفازا» حائز بيشترين امتياز شدند.
در اين مسابقه، 90 قاری ممتاز از 19 كشور جهان به صورت زنده و تلفنی شركت كردند و تلاوت آنان توسط چهار داور بين‌المللی كه در استوديوهای تهران، عراق، سوريه و لبنان بودند،‌ داوری شد و در نهايت، پنج قاری از كشورهای ايران، مصر، الجزاير و عراق، به عنوان قاريان برتر معرفی شدند. اين قاريان از ميهمانان ويژه الكوثر بودند كه در شب عيد سعيد غدير با حضور در برنامه جوايز خود را دريافت كردند:
نفر اول جاسم موسوی از ايران
نفر دوم زكريا عثمان حمامه از الجزاير
نفر سوم محمد احمد السيد حميده از مصر
نفر چهارم حسن هاشمی از ايران
نفر پنجم عباس حسين عطيه از عراق
همچنين، جوايز قاريان برتر به ترتيب شامل 4هزار، سه هزار، دو هزار و يك هزار دلار بود و به نفر پنجم نيز 500دلار هديه اهدا شد.
الكوثر، از شبكه‌های تلويزيونی برون مرزی صدا و سيماست كه در سال 1384 و همزمان با عيد غدير، فعاليت خود را آغاز كرد. البته اين شبكه پيش از آن، با نام شبكه سحر عربی فعاليت می‌كرد. با توسعه و افزايش پخش و گسترده‌تر شدن منطقه جغرافيايی مخاطبان، سحر عربی با نام «الكوثر» و به صورت تلويزيونی مستقل (ولی در مجموعه معاونت برون مرزی) فعاليت خود را ادامه می‌دهد.
بكه الكوثر از طريق سه ماهواره هات برد، عرب ست و نيل ست پخش جهانی دارد و بينندگان فراوانی را در منطقه خاورميانه، اروپا و شمال افريقا به خود جذب كرده است.
captcha