پاسخگويی تلفنی به 75 هزار تماس دينی در دهه اول محرم
کد خبر: 1868762
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴

پاسخگويی تلفنی به 75 هزار تماس دينی در دهه اول محرم

گروه فرهنگ وهنر: مدير پاسخگويی تلفنی مركز ملی پاسخگويی به سئوالات دينی وابسته به دفتر تبليغات اسلامی از پاسخگويی تلفنی به 75 هزار تماس طی دهه اول ماه محرم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم، حجت‌الاسلام اسماعيل روشن‌تن با اشاره به عملكرد مركز ملی پاسخگويی به سئوالات دينی در دهه اول ماه محرم تصريح كرد: از دوم ماه محرم برابر 28 آذرماه تا دهم ماه محرم برابر هفتم دی‌ماه كارشناسان اين مركز به حدود 75 هزار تماس تلفنی پاسخ داده‌اند.
وی با اشاره به فعاليت 120 تن از كارشناسان دينی در مركز ملی پاسخگويی به سئوالات دينی در دو شيفت كاری تصريح كرد: اين كارشناسان در گروه‌های تخصصی مختلفی به سئوالات هموطنان پاسخ می‌دهند.
مدير پاسخگويی تلفنی مركز ملی پاسخگويی به سئوالات دينی از فقه برادران،‌ فقه خواهران، قرآن، حديث، كلام و اعتقادات، اخلاق، مشاوره و تاريخ به عنوان گروه‌های مختلفی كه به پاسخگويی به سئوالات می‌پردازند، ياد كرد و ادامه داد: در ميان اين گروه‌ها فقه برادران و خواهران بيشترين سئوالات را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با اشاره به موضوعات بيشترين تماس‌ها با مركز ملی پاسخگويی به سئوالات دينی، يادآور شد: در گروه‌های فقه، مسايل شرعی از جمله نماز، غسل، وضو، تيمم، طهارت، احكام بانوان، تقليد، خمس و زكات، معاملات، احكام معاملات بانكی، احكام خانواده و احكام پزشكی بيشتری سئوالات را به خود اختصاص داده‌اند.
روشن‌تن دومين گروه پركار اين مركز را گروه حديث دانست و يادآور شد: موضوعاتی شامل سحر و جادو، دعا، درخواست حديث، درخواست ترجمه و يا توضيح در مورد حديث، درخواست منابع حديثی و سئوالات حديثی پس از گروه فقه بيشترين سئوالات را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بيان اينكه گروه قرآن در رتبه بعدی تعداد سئوالات قرار دارد، اضافه كرد: در اين گروه موضوعاتی از جمله درخواست تفسير و توضيح در مورد آيات، وحی، نزول و جمع‌آوری آيات، شان نزول آيات، اهل بيت(ع)‌ در قرآن، اعجاز و تحريف قرآن، علوم قرآنی و تجزيه و تركيب عبارات قرآنی بيشترين سئوالات را ازآن خود كرده‌اند.
مدير پاسخگويی تلفنی مركز ملی پاسخگويی به سئوالات دينی، گروه ديگر سئوالات پرشمار مخاطبان اين مركز را گروه كلام و اعتقادات برشمرد و گفت: در اين گروه موضوعاتی چون نبوت و امامت، دعا، خداشناسی، عدل الهی، فلسفه و عرفان و تصوف، فلسفه احكام، قيامت و معاد، جن و شيطان و فرشته، فرق انحرافی، علت عدم استجابت دعا و قضا و قدر بيشتر در سئوالات هموطنان مطرح شده است.
وی با اشاره به سئوالات مخاطبان مركز ملی پاسخگويی به سئوالات دينی در ارتباط با اخلاق، ادامه داد: در اين گروه آداب معاشرت، آداب دعا، فضائل و رذائل اخلاقی، خودشناسی و ياد خدا موضوع بيشترين پرسش‌ها بوده‌اند.
روشن‌تن گروه مشاوره را صاحب رتبه بعدی از لحاظ تعداد سئوالات مطرح‌شده عنوان كرد و گفت: در اين گروه موضوعاتی چون اختلافات زناشويی، تربيت كودك، خواستگاری و نامزدی، وسواس، روابط دختر و پسر، افسردگی و مهارت‌های زندگی بيشترين سئوالات را به خود اختصاص داده‌اند.
وی از گروه تاريخ به عنوان يكی ديگر از گروه‌های پاسخگويی تلفنی به پرسش‌های مخاطبان ياد كرد و افزود: در اين گروه موضوعات تاريخ وسيره پيامبر(ص)، سيره امامان، امامزادگان، مصاديق شخصيت‌ها و دانشمندان، امام مهدی(عج)، تاريخ اديان و مذاهب و تاريخ دولت‌ها و كشورها دارای بيشترين سئوالات بوده‌اند.
مدير پاسخگويی تلفنی مركز ملی پاسخگويی به سئوالات دينی با بيان اينكه تماس‌ها با اين مركز روزافزون است، تصريح كرد: 110 خط تلفن با كد خدماتی سراسری 09640 كه به صورت رايگان از سراسر كشور قابل تماس است، آماده پاسخگويی به سئوالات هموطنان است.
وی اظهار داشت: اين مركز در دو شيفت كاری صبح و عصر از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 به پاسخگويی به مخاطبان خود می‌پردازد.
captcha