چهارمين جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی «سيره نبوی و علوی» در خراسان شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 1872257
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۸ - ۰۱:۳۱

چهارمين جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی «سيره نبوی و علوی» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

معاون امور فرهنگی و هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری چهارمين جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی سيره نبوی و علوی بهمن ماه سال جاری در بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی، «حسين فرخنده» معاون امور فرهنگی و هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اعلام اين خبر گفت: اين جشنواره با حضور 8 استان مازندران، گلستان، گيلان، اردبيل، زنجان، سمنان، قزوين و خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
وی داستان‌ها و روايات مستند در خصوص تاريخ اسلام، زندگی و آداب و سنن پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، جلوه‌های نيايش و نماز، ايثار و فداكاری، امربه معروف ونهی از منكر درسيره نبوی و علوی و آموزه‌های اقتصادی پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت(ع) با تاكيد بر پرهيز از اسراف و تبذير و ارائه اصلاح الگوی مصرف را از موضوعات اين جشنواره ذكر كرد.
فرخنده ارج نهادن به هنر معنوی و دينی، خلق آثار بديع و تازه به منظور تعميق شناخت تحكيم هر چه بيشتر افراد جامعه با شخصيت، سنت و سيره پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت عصمت و طهارت و بهره گيری از هنرهای تجسمی در توسعه ارزش‌های معنوی و متعالی فرهنگ اسلامی را از اهداف اصلی برگزاری اين جشنواره عنوان كرد.
معاون امور فرهنگی و هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اينكه هنرمندان می‌توانند در رشته‌های طراحی، نقاشی، پوستر و نگارگری در اين جشنواره شركت كنند تصريح كرد: ارسال آثار هنرمندان در هر رشته 4اثر، نوشتن مشخصات روی لوح فشرده و تكميل فرم شركت و پذيرفته نشدن آثار كپی و تكراری در جشنواره از شرايط شركت در جشنواره به شمار می‌رود.
حسين فرخنده خاطرنشان كرد: به نفرات برگزيده اول تنديس جشنواره، لوح افتخار و كمك هزينه سفر عمره، نفر دوم تنديس جشنواره، لوح تقدير و كمك هزينه سفر به عتبات عاليات و نفر سوم تنديس جشنواره، لوح تقدير و كمك هزينه سفر به سوريه اهدا خواهد شد.
وی با اشاره به اينكه برگزاری نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی آثار، برگزاری نمايشگاه آثار هنرمندان ميهمان از برنامه‌های ويژه جشنواره به شمار می‌رود تصريح كرد: آخرين مهلت دريافت آثار10 بهمن ماه، داوری نهايی جشنواره و اعلام اسامی 19 بهمن‌ماه و افتتاحيه نمايشگاه و اختتاميه جشنواره 29 بهمن‌ماه خواهد بود.
captcha