زمان برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی در شازند اعلام شد
کد خبر: 1878308
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۲

زمان برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی در شازند اعلام شد

زمان و مكان برگزاری دومين مرحله مسابقات قرآن و معارف اسلامی در شازند اعلام شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در شازند، اين مسابقات ميان دانش‌آموزان راهنمايی و متوسطه برگزيده مدارس منطقه شهرستان شازند و روستاهای آن برگزار می‌شود.
دومين مرحله از اين مسابقات، مسابقات مرحله‌ای است كه با عنوان پرسش مهر برگزار می‌شود و ويژه مناطق اين شهرستان است.
مسابقه انشای نماز و حفظ، ويژه دانش‌آموزان پسر در مقطع راهنمايی و متوسطه، هفتم بهمن‌ماه، دهم بهمن، مسابقه انشای نماز و حفظ بين دانش‌آموزان دختر در مقطع راهنمايی و متوسطه برگزار می‌شود.
يازدهم بهمن‌ماه، زمان مسابقه قرائت قرآن مجيد و نهج‌البلاغه بين دانش‌آموزان پسر در مقطع راهنمايی و متوسطه و دوازدهم بهمن زمان مسابقه قرائت قرآن مجيد و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان دختر، در مقطع راهنمايی و متوسطه است.
مسابقه مفاهيم قرآن دانش‌آموزان پسر در مقطع راهنمايی و متوسطه، سيزدهم بهمن و مسابقه مفاهيم قرآن دانش‌آموزان دختر در مقطع راهنمايی و متوسطه، چهاردهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
پانزدهم بهمن به مسابقه اذان‌گويی دانش‌آموزان پسر در مقطعه راهنمايی و متوسطه، هفدهم به مسابقه احكام بين دانش‌آموزان پسر در مقطع راهنمايی و متوسطه و هجدهم به مسابقه احكام بين دانش‌آموزان دختر در مقطع راهنمايی و متوسطه، اختصاص يافته است.
در مسابقات انشای نماز، دانش‌آموزان موظف به نوشتن انشايی درباره موضوع نماز هستند و همچنين بخشی از امتياز اين مسابقه مربوط به صحيح‌خوانی نماز است. در مسابقات احكام و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان موظف به امتحان دادن كل كتاب مختص پايه خود هستند و در مسابقات قرائت دانش‌آموزان موظف به قرائت 10 جزء اول قرآن هستند.
در مسابقات مفاهيم دانش‌آموزان در امتحان دادن كتبی از ترجمه و همچنين صحت قرائت برخی سوره قرآن با يكديگر به رقابت می‌پردازند و در مسابقات حفظ نيز دانش‌آموزان موظف به حفظ برخی سوره‌های قرآن از جمله روم، رعد، محمد(ص)، حجرات و ملك هستند.
يادآوری می‌شود كه محل برگزاری تمامی اين امتحانات، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شازند و ساعت 8 تا 15 است.
captcha