شرح منظومه حكمت سبزواری به پيشخوان نشر آمد
کد خبر: 1889434
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰

شرح منظومه حكمت سبزواری به پيشخوان نشر آمد

گروه ادب: «شطری از اوايل امور عامه» با شرح منظومه حكمت سبزواری به كوشش «منوچهر صدوقی‌سها» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، كتاب «شطری از اوايل امور عامه» با شرح منظومه حكمت سبزواری به تقرير «جهانگيرخان حكيم قشقايی» و به قلم ميرزا «حسن وحيد دستگردی» و به كوشش «منوچهر صدوقی سها» منتشر شده است.
در مقدمه اين اثر درباره دو مكتب فلسفه بعد از ملاصدرا، مدرسان فلسفه ملاصدرا در قرن معاصر اصفهان، آخوند ملا «محمد كاشانی»، «جهانگيرخان قشقايی»، «رحيم ارباب» و شيخ «محمد حكيم»، وضع فرهنگی حوزه اصفهان به روزگار «جهانگيرخان»، تعرفه جامعه قال و حال جهانگيرخان و تذييل، توضيحاتی ارائه شده است.
در پايان اين كتاب و در بخش ضمائم می‌توان تصوير شيخ «محمد حكيم»، «وحيد دستگردی» و اعضای انجمن ادبی وی، «سيدحسن مشكان طبسی»، «رحيم ارباب اصفهانی» و «جلال‌الدين همائی سنا» و همچنين صورت خط «جهانگيرخان»، شيخ «مرتضی طالقانی» و «وحيد دستگردی» را مشاهده كرد.
در مقدمه اين اثر می‌خوانيم: «اين رساله به دست وحيد دستگردی زينت تحرير يافته است كه او نيز خود از مفاخر شعراء عصر خويش بوده و افزون بر آن واجد حوزه وافيات ادبی، تا به آن جايگاه كه استاد اجلّ سيدالشعرا و الفضلا، «اميری فيروزكوهی»، طاب ثراه، از مجلس درس مطوّل او مستفيد افتاده باشد.»
«شطری از اوايل امور عامه» در 1100 نسخه، به بهای 30 هزار ريال و در 112 صفحه از سوی انتشارات مولی منتشر شده است.
captcha