حضور ايران در نمايشگاه كتاب لبنان
کد خبر: 1916078
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۵

حضور ايران در نمايشگاه كتاب لبنان

گروه انديشه و علم: رايزنی فرهنگی ايران با ارائه كتب مختلفی در زمينه ايران‌شناسی و اسلام‌شناسی در نمايشگاه كتاب لبنان كه از سوی مدارس المهدی وابسته به حزب‌الله لبنان در حال برگزاری است، حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه لبنان، در نمايشگاه كتاب لبنان كه به‌طور هم‌زمان در چهار شهر بنت‌جبيل، بيروت، كفرفيلا و مجادل به مدت يك هفته برپا خواهد بود، ناشرين مختلفی از لبنان و مؤسسات فرهنگی شركت دارند.
اين نمايشگاه جمعه؛ 10 ارديبهشت با حضور مسئولين سياسی و فرهنگی منطقه و مدارس المهدی و سيد محمد حسين رئيس‌زاده؛ رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در منطقه كفرفيلا افتتاح شد.
رئيس زاده طی سخنانی در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه با اشاره به تاريخ گذشته لبنان و تأثير علمای بزرگی همچون شهيد اول، شهيد ثانی، محقق كركی، صاحب وسائل، شيخ بهائی و... در گسترش و تبيين معارف اسلام ناب محمدی گفت: علمای مذكور مولفات ارزشمندی را به جهان اسلام تقديم و امروزه حوزه‌های علميه شيعه از اين خرمن پر فيض استفاده می‌كنند، از باب مثال می‌توان به لمعه دمشقيه شهيد اول و ثانی اشاره كرد كه اكنون نيز بعنوان متن درسی طلاب دينی است و تنها متن درسی فقهی است كه مشتمل بر همه ابواب فقه شيعه بوده و طلاب آن‌را فرا می‌گيرند.
وی افزود: شيعيان لبنان بايد جهت اعاده دوباره نقش‌آفرينی خود در گسترش فرهنگ اسلام محمدی قيام و جديت كنند، زيرا زمينه برای رسيدن به اين هدف را دارند.
captcha