برگزاری يادمان «محمد چامه‌سرا» صاحب تفسير قرآن منظوم به سبك مثنوی معنوی
کد خبر: 1921185
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸

برگزاری يادمان «محمد چامه‌سرا» صاحب تفسير قرآن منظوم به سبك مثنوی معنوی

همايش يادمان استاد «محمد چامه‌سرا» شنبه 25 ارديبهشت ماه 89 با حضور حميد سبزواری و اهالی فرهنگ و ادب در سالن مجتمع فرهنگی هنری وليعصر (عج) آمل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرانی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با اعلام اين خبر گفت: اين همايش به پاسداشت مقام و مرتبه شاعر نام آشنای مازندرانی مرحوم محمد چامه‌سرا برگزار خواهد شد و با سخنرانی سبزواری و «اسماعيل جوادی»، بيان خاطرات توسط دوستان استاد، قرائت مقالات و پخش تصاويری از استاد چامه‌سرا همراه است.
«حسين جوادی» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل گفت: با برگزاری اين همايش گامی هرچند كوچك در تكريم صاحبان ذوق و اوليای ادب شهر برمی‌داريم و اين وظيفه‌ای بلامنازع و تكليفی فراموش ناشدنی است‌.
وی در ادامه گفت: آنچه كه يك شخص را زبانزد و مشهور می‌كند آثار قلمی و فكری به جا مانده از اوست و اين در حاليست كه اين بزرگان بسياری از حالات و احوالات و تفكراتشان در نهان و درون خودشان محفوظ و مستتر می‌ماند و بروز نمی‌كند.
محمد چامه‌سرا در سال 1316 در آمل متولد شد. پدرش «احسانعلی» درويش شاعر عارف كه صاحب تفسير قرآن منظوم به سبك مثنوی معنوی معروف به تفسير «صفی» است. استاد دوره ابتدائی تا سوم متوسطه را در آمل گذراند، سپس در دانش‌سرای كشاورزی ساری هنرآموز شد. پس از اتمام تحصيلات به استخدام آموزش و پرورش درآمد. وی در ارديبهشت سال 1382 وفات يافت.
در اشعار چامه‌سرا شميم معطر و دلپذير گلشن توحيدی و حريم ولايت خصوصا امير مومنان علی (ع) مشام جان را می‌نوازد. اشعاری بر ضريح مطهر امام‌زاده ابراهيم (ع) آمل و امام‌زاده قاسم (ع) نقش بسته و يا در مدح امام خمينی (ره) و استاد مطهری، شهدای حماسه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سروده شده است كه در نوع خود بسيار لايق تحسين و تجليل است.
captcha