اختتاميه جشنواره قرآن مهدهای بهزيستی شهر تهران برگزار ‌شد
کد خبر: 1921743
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳

اختتاميه جشنواره قرآن مهدهای بهزيستی شهر تهران برگزار ‌شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: مراسم اختتاميه جشنواره قرآن مهدهای كودك سازمان بهزيستی شهر تهران، صبح امروز، 22 ارديبهشت‌ماه، با حضور معاون امور اجتماعی سازمان بهزيستی شهر تهران در مجتمع بهزيستی شبير برگزار ‌شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، دومين دوره جشنواره‌های فرهنگی قرآنی مهدهای قرآن سازمان بهزيستی در استان تهران از اوائل ارديبهشت‌ماه آغاز شده و تا پايان اين ماه با شركت هشت هزار كودك در 13 شهرستان برگزار می‌شود.
مراسم اختتاميه جشنواره قرآن بهزيستی شهر تهران، امروز، 22 شهريورماه، در مجتمع بهزيستی شبير از ساعت 9 صبح آغاز ‌شد. در اين مراسم «مليحه تقی‌پور» معاون امور اجتماعی سازمان بهزيستی شهر تهران طی سخنان كوتاهی گفت: با توجه به تحولات و تغييراتی كه در سطح خانواده و جامعه به وجود آمده و با توجه به اين‌كه اين تغييرات پويا هستند، مطمئناً بهترين جايی كه می‌توان فرهنگ قرآنی را گسترش داد، مهدهای كودك است.
وی افزود: برای گسترش فرهنگ قرآنی علاوه بر برنامه‌های آموزشی، جشنواره قرآن را برگزار می‌كنيم كه همه كودكان و خردسالان حتی آن‌هايی كه يك سوره از قرآن را آموخته‌اند می‌توانند در آن شركت كنند، همچنين تلاش داريم كه برای سال‌های آتی رشته‌های مسابقات را گسترش می‌دهيم.
«پروانه ثمودی» كارشناس مسئول امور كودكان بهزيستی شهر تهران نيز در ادامه اين مراسم در مورد روند برگزاری مسابقات، گفت: در شهر تهران 461 مهد كودك داريم كه دو مهد دولتی، 71 مهد خودكفا و بقيه مهدهای خصوصی هستند. از ستاد اقامه نماز كمك گرفتيم و تفاهم‌‌نامه‌ای با آنان امضاء كرديم كه آموزش نماز را به شيوه خودشان به مربيان ما آموزش دهند.
وی افزود: از طريق مربيان اين آموزش به كودكان نيز انتقال داده می‌شود. در رابطه با مربيان قرآن، مهدهای كودك از طريق سازمان تبليغات اسلامی و دارالقرآن‌ها مربی استخدام می‌كنند تا آموزش قرآن را در مهدها انجام دهند.
ثمودی درباره روند برگزاری مسابقات اظهار كرد: سه دوره اين جشنواره تاكنون برگزار شده است؛ يك دوره كه با حضور 700 كودك بود در غرب تهران انجام شد و اين جشنواره شامل 400 كودك در شرق تهران در حال برگزاری است. نفرات برتر غرب تهران شناخته شده‌اند كه شامل 150 كودك هستند. در شرق تهران هم رقابت‌ها امروز برگزار می‌شود.
«باقر كريمی» دبير شورای فرهنگی بهزيستی استان تهران نيز در ادامه مراسم اختتاميه جشنواره قرآن مهدهای بهزيستی شهر تهران در سخنانی كوتاه در مورد روند برگزاری جشنواره قرآن بهزيستی، گفت: امسال دومين سال برگزاری مسابقات قرآن بهزيستی است كه اميدواريم اين جشنواره كه نسبت به سال گذشته هم از لحاظ كمی و كيفی گسترش داشته در سال‌‌‌های آينده هم گسترش پيدا كند و مسابقات در سطح كشور هم برگزار شود.
وی افزود: برگزاری مسابقات، شور و هيجانی را در ميان مربيان و كودكان ايجاد می‌كند كه بيشتر تلاش كنند تا با توان بيشتری در اين جشنواره شركت كنند، همچنين عاملی می‌شود كه كودكان بافضای مسابقه آشنا شوند كه تجربه خوبی برای آن‌ها برای ورود به زندگی و جامعه است.
در ادامه اين مراسم كودكان به صورت گروهی و انفرادی به اجرای برنامه‌های خود پرداختند كه با استقبال و تشويق‌های حضار روبرو شد. كودكان به صورت گروهی و انفرادی به قرائت سوره‌های مختلف قرآن می‌پرداختند و بعضی از سوره‌ها را به چندين زبان هم تلاوت می‌كردند.
بعد از پايان مراسم، به رسم يادبود به همه افراد شركت‌كننده هدايايی اهدا شد و از نفرات برگزيده تجليل شد. مراسم اختتاميه مسابقات قرآن استان تهران هم به زودی برگزار می‌شود.
مسابقات قرآن شهرستان شميرانات هم 20 ارديبهشت‌ماه شروع شده و در سه منطقه شميرانان به مدت سه روز ادامه دارد و 3 خردادماه هم مراسم اختتاميه و اهدای جوايز آن برگزار می‌شود.
همچنين 20 ارديبهشت‌ماه اين مسابقات در شهرستان نظر‌آباد برگزار شد و روز گذشته 21 ارديبهشت‌ماه در شهرستان فيروزكوه، شهر قدس و ملارد آغاز شده است. اين مسابقات امروز 22 ارديبهشت‌ماه هم در شهرستان كرج پی‌گيری می‌شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.
در شهرستان شميرانات با وجود سه منطقه در واقع 9 روز جشنواره ادامه داشت، چون در سه منطقه به مدت سه روز اين جشنواره برگزار شد كه مجموعاً 2200 كودك در شميرانات در اين جشنواره شركت داشتند، در شهرستان كرج هم استقبال آن‌قدر زياد بود كه طی 4 روز جشنواره برگزار شد، در صورتی كه سال گذشته طی يك روز برگزار شده بود.
در شهر تهران هم طی سه روز جشنواره برگزار شد و استقبال هم خيلی بيشتر شده است. با وجود اين‌كه امسال محدوديت‌های قائل شديم و از مهدهای كودك خواستيم كه نفرات برتر و برگزيده را ارسال كنند. از لحاظ كيفی هم از اجرای برنامه‌ها خوب و متنوع بود. مجموعاً از لحاظ كمی و كيفی نسبت به سال قبل رشد داشتيم.
captcha