مجموعه مقالات ارائه شده در همايش«روسيه و جهان اسلام» منتشر می‌شود
کد خبر: 1947823
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۷

مجموعه مقالات ارائه شده در همايش«روسيه و جهان اسلام» منتشر می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: رايزن فرهنگی ايران در روسيه، ديروز هفتم تيرماه، طی مصاحبه با راديو «صدای آشنا» از انتشار مجموعه مقالات و سخنر‌انی‌های ارائه شده در همايش«روسيه و جهان اسلام» خبرداد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «ابوذر ابراهيمی تركمان» رايزن فرهنگی ايران در روسيه طی مصاحبه با راديو «صدای آشنا» با بيان اين مطلب گفت: مجموعه مقالات و سخنر‌انی‌های ارائه شده در همايش«روسيه و جهان اسلام» در آينده‌ای نزديك منتشر خواهد شد.
وی نتايج دومين همايش «روسيه و جهان اسلام: تقريب مذاهب به عنوان عامل همبستگی مسلمانان» را مثبت ارزيابی كرد و گفت: حضور رييس جمهور مسلمان نشين اينگوشيا و ملاقات وی با «آيت الله تسخيری» دبير كل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی نشانه علاقه‌مندی مسلمان فدراسيون روسيه به آشنايی با انديشه‌های تقريبی ايران است.
همايش«روسيه و جهان اسلام» با مشاركت رايزنی فرهنگی ايران در روسيه، مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی، بنياد مطالعات اسلامی و بيش از چهار نهاد روسی برگزارشد، حضور مفتيان جمهوری‌های مسلمان نشين روسيه در اين همايش و سخنان وحدت آميز آنان سبب شد تا محافل رسانه‌ای اين كشور نسبت به انعكاس وسيع همايش«روسيه و جهان اسلام» اقدام كنند.
شركت‌كنندگان، در بيانيه پايانی نيز بر ضرورت وحدت و همدلی پيروان مذاهب اسلامی تاكيد كردند.
captcha