تأكيد آيت‌الله العظمی محقق كابلی بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی
کد خبر: 1948813
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶

تأكيد آيت‌الله العظمی محقق كابلی بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی

گروه انديشه و علم: در پی تشديد درگيری‌ها ميان اقوام هزاره و سادات آ‌ن‌ها در افغانستان، آيت‌‌الله العظمی محقق كابلی؛ از علمای برجسته شيعی افغانستان با صدور بيانيه‌ای ضمن اشاره به حرمت تفرقه‌افكنی، بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی در جامعه توسط همه اقوام مسلمان افغانستان تأكيد كرد.‌

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه جمهوری اسلامی افغانستان به نقل از خبرگزاری صدای افغان، آيت‌الله العظمی محقق كابلی؛ مرجع تقليد شيعيان افغانستان خطاب به مسلمانان اين كشور گفت: علما، طلاب، مبلغان و مؤمنين محترم افغانستان اطلاع يافتم كه برخی افراد باعث ايجاد تفرقه و نفاق بين سادات محترم و مردم متدين هزاره شده‌اند كه سبب تاثر و تاسف من شد. اينجانب اتحاد، وحدت و هماهنگی در ميان مسلمانان را از اوجب واجبات و اختلاف و تفرقه را حرام می‌دانم.
وی با اشاره به آيات كريمه قرآن كريم «و اعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرقوا» و «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحكم» افزود: اختلاف و تفرقه باعث نابودی اسلام می‌شود، لذا به علما، طلاب و مؤمنين توصيه می‌كنم كه از حمايت، ترغيب و تشويق تفرقه‌افكنان بپرهيزيد كه در گناه و عذاب آن‌ها شريك می‌شويد.
آيت‌الله العظمی محقق كابلی خاطرنشان كرد: به همه مردم متدين و هموطنان عزيز سفارش می‌كنم كه بنده به‌عنوان پدر پير شما كه بيش از هشتاد سال از عمرم می‌گذرد و سرد و گرم زندگی را فراوان چشيده‌ام و تجارب زيادی اندوخته‌ام، لحظه‌ای از ياد خدا غافل نشويد، دير يا زود همه ما از اين دنيا خواهيم رفت و بايد در برابر كارهايی كه انجام داده‌ايم پاسخگو باشيم.
اين عالم شيعی در پايان گفت: تنها چيز ماندگار، عمل صالح است؛ پس بكوشيم مواظب اعمال و گفتار خود باشيم و همواره در مسير درست گام برداريم و در كارهای نيك سهيم باشيم.
captcha