بنياد بين‌المللی صحيفه سجاديه راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 1959344
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲

بنياد بين‌المللی صحيفه سجاديه راه‌اندازی می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: بنياد بين‌المللی صحيفه سجاديه با حمايت شورای عالی قرآن مسجد مقدس جمكران راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، حجت‌الاسلام والمسلمين «مرتضی وافی» دبير شورای فرهنگی مسجد مقدس جمكران، 29 تيرماه در حاشيه پنجمين جشنواره ملی فرهنگی هنری طليعه ظهور در قم با اعلام اين خبر گفت: شاخص‌ترين كار مسجد جمكران در اين ايام، راه‌اندازی شبكه ارتباطات فرهنگی مسجد است كه تاكنون وجود نداشته است.
وی ادامه داد: در فاز اول 10 تا 15 كيوسك را صرفا برای ارتباط فرهنگی و افكارسنجی و زائرشناسی راه‌اندازی می‌كنيم.
وی با اشاره به راه‌اندازی شورای عالی قرآن مسجد تصريح كرد: با راه‌اندازی اين شورا، فعاليت‌ها و حركت‌های قرآنی در مسجد آغاز شده است و اولين حضور آن هم در نمايشگاه بين‌ا‌لمللی قرآن خواهد بود.
وافی تصريح كرد: با حمايت شورای عالی قرآن مسجد، بنياد بين‌المللی صحيفه سجاديه در راستای نشر معارف اهل‌بيت(ع) راه‌اندازی خواهد شد زيرا ما صحيفه را ظرف معارف اهل‌بيت می‌دانيم كه مقام معظم رهبری نيز بر آن تاكيد فراوانی دارند.
مسئول شورای سياست‌گذاری مسجدمقدس با اشاره به افتتاح جشنواره طليعه ظهور و با تاكيد بر لزوم برگزاری جشنواره‌ها عنوان كرد: برگزاری چنين جشنواره‌هايی باعث تعامل بين نهادهای فرهنگی شده و از موازی‌كاری جلوگيری می‌كند و بازديدكنندگان در يك مجموعه، آثار و فعاليت‌های مهدوی را بازديد می‌كنند.
وی افزود: چنين جشنواره‌هايی در واقع مانور فرهنگی در مقابل كسانی است كه عليه اين گونه مسايل برنامه‌ريزی می‌كنند تا بدانند كه در چه عرصه‌هايی كم كار شده و در چه عرصه‌هايی كارهای تكراری انجام می‌شود تا بتوانند اين جريان را با يك برنامه‌ريزی پشتيبانی كنند.
مسئول شورای سياست‌گذاری مسجدمقدس جمكران بعد رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی جشنواره را مورد تاكيد قرار داد و عنوان كرد: معمولا در تبليغات اين حركت‌ها كم گذاشتيم كه بر توزيع و فروش آثار مهدوی نيز تاثير می‌گذارد.
وافی خواستار حضور بيشتر مسئولين جشنواره‌ها در بين بازديدكنندگان شد و گفت: بسياری از مسئولان نهادهای فرهنگی در اين جشنواره با مردم روبه رو می شوند و بازخورد مخاطب در ارائه آثار را مشاهده می‌كنند.
captcha