عيد فطر زمان تبلور زيبايی‌های معنوی است
کد خبر: 1990136
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۲

عيد فطر زمان تبلور زيبايی‌های معنوی است

گروه سياسی و اجتماعی: رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان سمنان گفت: عيد فطری روزی است كه فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص شكوفا شده و فضای زندگی انسان را معطر می‌سازد

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سمنان، حجت‌الاسلام «امين صادقی» رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان سمنان، اظهار كرد: در پايان ماه مبارك رمضان و پس از يك ماه عبادت و روزه‌داری، اسلام روز اول ماه شوال را عيد قرار داد‌ه‌است زيرا در اين روز انسان‌ها به فطرت خود بازگشته و متوجه عظمت خداوند متعال می‌شوند.
وی اضافه كرد: عيد فطر، عيدی است كه خداوند پاداش‌های خود را به مؤمنان روزه‌دار می‌بخشد و آنان را مورد رحمت قرار می‌دهد.
صادقی با بيان اينكه عيد فطر هديه‌ای از طرف خداوند برای مسلمانان است، گفت: عيد فطر روزی است كه همه مسلمانان جهان در كنار يكديگر به نماز ايستاده و كام خويش را با حلاوت ذكر او شيرين می‌كنند.
رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان سمنان تصريح كرد: مقام معظم رهبری درباره اهميت والای عيد فطر فرمودند: «خدای متعال مراسم با عظمت اين ماه را اين گونه امر فرمود‌ه‌است كه به آسانی و سادگی پايان نپذيرد، در پايان اين ماه روزی را قرار داده است تا برادران مسلمان به هم تهنيت بگويند و موفقيت‌های ماه رمضان را قدر بدانند».
وی در پايان به عوامل رسيدن بشر به سعادت و بهره‌گيری از فيوضات روز عيد فطر اشاره كرد و افزود: از مهم‌ترين عواملی كه موجب رسيدن بشر به سعادت واقعی و بهره‌وری بيشتر اين روز می‌شود، پوشيدن لباس نيكو، استفاده از عطر، پرداخت زكات فطره، خواندن زيارت امام حسين(ع)، خواندن دعای ندبه، ديد و بازديد اقوام و نزديكان و غسل كردن و زيارت اهل قبور است.
نماز عيد فطر امسال سمنان به امامت آيت‌الله «شاهچراغی» نماينده ولی فقيه در استان سمنان و امام جمعه اين شهر برگزار می‌شود.
captcha