نمايش «تهران قديم» در جشنواره بين‌المللی رحمة‌للعالمين
کد خبر: 1990510
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷

نمايش «تهران قديم» در جشنواره بين‌المللی رحمة‌للعالمين

گروه هنر: نمايشگاه تهران قديم همراه با جزييات زندگی اجتماعی و شهری به شيوه سنتی، در چهارمين نمايشگاه بين‌المللی رحمة‌للعالمين برای شركت كنندگان خارجی و نيز بازديدكنندگان به نمايش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بين‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اين نمايشگاه در چندين بخش مجزا برپاشده كه شامل بخش غذاهای سنتی، زورخانه و ورزش‌های سنتی، چايخانه، شاهنامه‌‌خوانی، نمايش برخی از مشاغل و خدمات اجتماعی چون سلمانی و آرايشگری، پنبه‌زنی، دوخت لحاف، فروشنده‌های دوره گرد و.. است.
نمايشگاه تهران قديم در سالن اصلی بوستان گفت‌وگو در بخش جنبی جشنواره رحمة‌للعالمين برپاست و بازديد برای عموم شهروندان رايگان است.
همچنين مراسم اختتاميه جشنواره، فردا با حضور مديران ارشد فرهنگی و شهری و ميهمانان خارجی برگزار می‌شود كه البته برنامه‌ها تا روز عيد فطر ادامه دارد.
چهارمين جشنواره بين‌المللی «رحمة‌للعالمين» از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ماه رمضان است كه به همت فرهنگسرای ملل و با همكاری مراكز، نهادها و سازمان‌های مختلفی همچون سازمان فرهنگ‌ و ارتباطات اسلامی، وزارت امور خارجه و نمايندگی‌ها و سفارتخانه‌های كشورهای مختلف از تاريخ 14 شهريورماه تا پايان ماه رمضان در محل دائمی نمايشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
در اين جشنواره برنامه‌های متنوعی همچون نشست و گردهمايی با موضوع فرهنگ رمضان در ميان مسلمانان، برگزاری برنامه‌های شب شعر و ادب كشورها، سفره‌های اطعام و افطاری ملل مختلف با هدف آشنايی با فرهنگ و غذاهای اسلامی، برنامه‌های مختلف هنری، كنسرت موسيقی و نمايشگاه هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.
captcha