اولين گود باستانی در خليل‌آباد افتتاح شد
کد خبر: 1993713
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳

اولين گود باستانی در خليل‌آباد افتتاح شد

با حضور جمعی از مسئولان گود باستانی حضرت علی(ع) شهرستان خليل‌آباد افتتاح شد .

رئيس اداره تربيت‌بدنی اين شهرستان در مراسم افتتاح اين گود باستانی طی سخنانی گفت : خيرين روستای دهنو زمين مورد نياز جهت احداث گود باستانی در شهرستان خليل‌آباد را اهدا نمودند و با صرف مبلغی معادل يك ميليارد ريال اين فضای ورزشی به بهره‌برداری رسيد .
غلامرضا توكلی اظهار داشت : از اين مبلغ 700 ميليون ريال از محل اعتبارات اداره كل تربيت‌بدنی خراسان رضوی و الباقی توسط خيرين و اهالی روستای دهنو تأمين گرديد .
وی با اشاره به اين‌كه ورزش باستانی يك ورزش بومی ، سنتی و ملی در كشور ماست گفت : ورزشكاران اين رشته با انجام حركات اين ورزش پهلوانی علاوه بر پرورش و تقويت جسم با نوای ذكر اهل بيت و مدح اميرالمؤمنين روح خود را صيقل می‌دهند زيرا ورزشكار باستانی‌كار اهل ادب ، معرفت و با شخصيت‌ترين ورزشكاران است .
وی خاطر نشان نمود ؛ اين گود باستانی با معماری بسيار زيبای اسلامی و زيربنای 500 مترمربع از بزرگ‌ترين گودهای باستانی استان به شمار می‌رود كه دارای ظرفيت 600 نفر تماشاچی و 100 نفر ورزشكار می‌باشد .
در مراسم افتتاح اين گود باستانی فرماندار شهرستان خليل‌آباد نيز طی سخنانی با تأكيد بر اهميت توجه به ورزش در راستای ايجاد نشاط و شادابی در جامعه ، از خيرين شهرستان و مشاركت آنان جهت فراهم نمودن امكانات ورزشی و مسئولان مربوطه تقدير نمود و خواستار گسترش بيش از پيش اين ورزش شد .
گفتنی است ؛ گود باستانی حضرن علی(ع) به عنوان اولين گودی است كه در خليل‌آباد جهت انجام فعاليت‌های ورزشی ويژه اين رشته داير شده است .
captcha