تقارن روز بزرگداشت حافظ و احمدبن موسی(ع) فضای فارس را معنوی‌تر می‌كند
کد خبر: 2008802
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰

تقارن روز بزرگداشت حافظ و احمدبن موسی(ع) فضای فارس را معنوی‌تر می‌كند

گروه سياسی و اجتماعی: استاندار فارس گفت: تقارن بزرگداشت حافظ و احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) باعث شده فضای عمومی استان فارس نسبت به گذشته فرهنگی و معنوی‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه فارس، «روح‌الله احمدزاده» استاندار فارس روز جمعه 16 مهرماه در حاشيه بازديد از آرامگاه حافظ در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن روز حافظ و روز شاهچراغ(ع) گفت: بر اساس دهه كرامت و روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) برنامه‌های متنوع تبيينی و تبليغی فرهنگی در سراسر استان فارس برگزار می‌شود.
احمدزاده اظهار كرد: در ويژه برنامه‌های بزرگداشت حافظ ابعاد شخصيت حافظ و اشعار عرفانی و اجتماعی او در دو روز همايش و نشست‌های تخصصی توسط پژوهشگران داخلی و خارجی مورد واكاوی و كاوش دقيق‌تر قرار می‌گيرد تا در عصر‌حاضر به ابعاد تازه‌تری از اشعار حافظ دست يابيم.
استاندار فارس ادامه داد: برقراری ارتباط فرهنگی ميان حافظ و شمس تبريزی و تبادل فرهنگ شهر خوی و شهر شيراز از جمله برنامه‌های فاخر امسال روز بزرگداشت حافظ است كه اميدواريم اين سلسله برنامه‌ها موجب تقويت جايگاه شيراز به عنوان سومين حرم اهل‌بيت و تقويت جايگاه معنوی فارس در كشور شود.
احمدزاده با بيان اينكه تاكنون مفاخر فرهنگی و ادبی كشور آن چنان كه بايد مورد تكريم قرار نگرفته‌اند افزود: در اين روند برخی از اين مفاخر مانند شمس تبريزی در مظلوميت فرهنگی و معنوی به سر می‌برند كه بر اين اساس در استان فارس نگاه كلی تكريم مفاخر استانی و كشوری و ايجاد پيوندهای غنی فرهنگی توسط اين مفاخر را در دستور كار داريم.
استاندار فارس در آغازين برنامه ستاد بزرگداشت يادروز حافظ در بازديد از آرامگاه حافظ با بيش از 100 هنرمند نقاش و خطاط استان فارس ديدار و گفت‌وگو كرد.
captcha