قرآن‌شناسی و جهان‌بينی موجب ماندگاری شعر حافظ شد
کد خبر: 2013479
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶

قرآن‌شناسی و جهان‌بينی موجب ماندگاری شعر حافظ شد

گروه سياسی و اجتماعی: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دليجان گفت: قرآن‌شناسی، جهان‌بينی، زبان‌شناسی و معرفت حافظ سبب شد تا نام وی به عنوان شاعری ماندگار در تاريخ ايران ثبت شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی به نقل از روابط‌عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی، «حجت‌الله فدايی»، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دليجان در مراسم روز بزرگداشت حافظ كه با حضور پيشكسوتان فرهنگ و ادب در مجتمع فرهنگی، هنری غدير دليجان برگزار شد، ضمن گراميداشت ياد حافظ اين روز را به همه شعرا به‌ويژه مردم فهيم و فرهنگ دوست ايران زمين تبريك گفت.
وی افزود: قرآن‌شناسی، جهان‌بينی، زبان‌شناسی و معرفت حافظ سبب شد تا نام وی به عنوان شاعری ماندگار در تاريخ ايران ثبت شود.
فدايی با بيان اينكه وجود عرفان در اشعار حافظ يكی از ويژگی‌های اين شاعر بزرگ است، گفت: انسان در برابر ناملايمات زندگی به دنبال پناهگاه امنی است كه خواندن اشعار حافظ اين امنيت و آرامش را در افراد ايجاد می كند.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دليجان از زحمات انجمن ادبی اين شهرستان در طول سال های گذشته قدردانی كرد و خواستار تداوم اين تلاش‌ها كه منجر به بروز و ظهور استعداد شاعران می‌شود، شد.
هم‌چنين در ادامه اين مراسم استاد «غلام‌علی صفری»، يكی از شاعران پيشكسوت دليجان نيز ضمن شرح و توضيح زندگی حافظ و مراتب معنوی اين شاعر بزرگ، به قرائت اشعاری از حافظ پرداخت.
هم‌چنين در ادامه اين مراسم از نفرات برتر جشنواره شعر كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مركزی و جشنواره شعر دفاع مقدس استان مركزی شهرستان دليجان تقدير به عمل آمد.
يادآوری می‌شود، در پايان اين مراسم گروه موسيقی عشاق دليجان ضمن اجرای قطعاتی همراه با شعر و دكلمه‌‌خوانی شعرا به اجرای برنامه پرداختند.
captcha