تأثير سند جامع فعاليت‌های قرآنی شهرداری بر شهروندان بررسی می‌شود
کد خبر: 2015039
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱

تأثير سند جامع فعاليت‌های قرآنی شهرداری بر شهروندان بررسی می‌شود

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران عنوان كرد كه تأثير سند جامع فعاليت‌های قرآنی شهرداری تهران بر شهروندان بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، سيدمحمدهادی ايازی، معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران، در نشست خبری همايش ملی ارزيابی تأثير اجتماعی در سياست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری با اشاره به اينكه طی دو روز آينده دو نشست در شهر تهران برگزار خواهد شد، گفت: يكی از اين دو نشست همايش ملی ارزيابی تأثير اجتماعی در سياست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری و ديگری جشنواره «تفريحات سالم و شهر سالم» است كه در پارك رازی و در وسعتی 27 هكتاری برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اينكه شهرداری پيوست‌های مختلفی از جمله فرهنگی و اجتماعی را برای تمامی پروژه‌هايی كه در سطح شهر انجام می‌شود خواهد داشت، افزود: در تمام اقدامات فنی و عمرانی كه در سطح شهر تهران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، مداخله اين طرح‌ها در زندگی اجتماعی شهروندان مورد مطالعه قرار می‌گيرد.
ايازی با تأكيد بر اينكه شهرداری تهران دستگاه پيشگام در اجرای طرح پيوست فرهنگی همه طرح‌های عمرانی و ... در كشور بوده است، اظهار كرد: شهرداری تهران برای اجرای اين طرح از يك سال گذشته فراخوان مقاله داده است و از افراد متخصص در حوزه علوم اجتماعی دعوت به عمل آورده است.
معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران در ادامه با اشاره به اينكه طی اين مدت از سوی شهرداری تهران چهار كتاب در حوزه پيوست اجتماعی طرح‌های عمرانی شهری تدوين شده است، بيان كرد: همچنين در اين حوزه ده‌ها مقاله از سوی كارشناسان و صاحبنظران حوزه اجتماعی و شهری در رسانه‌ها منتشر شده است.
وی در بخش ديگری از سخنانش در اين نشست خبری درباره آثار ديگر اجرای اين طرح در سطح نخبگان جامعه، يادآور شد: برگزاری دوره ارزيابی اجتماعی در مقطع دكترای دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و برگزاری 16 كارگاه ارزيابی اجتماعی با همكاری جهاددانشگاهی از جمله ديگر اقدامات صورت گرفته در اين حوزه است.
ايازی با بيان اينكه ايجاد نظام رتبه‌بندی پژوهشگران علوم اجتماعی در شهرداری تهران و صدور مجوز برای گروه‌های فعال در اين حوزه از ديگر اقدامات شهرداری در اين مسير است، افزود: به تمام واحدهای شهرداری تهران ابلاغ شده است كه نبايد هيچ طرحی را بدون وجود پيوست فرهنگی و اجتماعی آن اجرا كنند.
معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران با اشاره به اينكه در راستای اجرايی شدن اين طرح گروه ارزيابی اجتماعی در انجمن جامعه‌شناسی ايران تشكيل شده است، اظهار كرد: در سال 88 برای 66 پروژه به صورت پايلوت پيوست اجتماعی تهيه شده و از ابتدای سال‌جاری تا كنون نيز برای 400 پروژه شهری پيوست اجتماعی تدوين شده است.
وی با بيان اينكه در برگزاری اولين همايش ملی ارزيابی تأثير اجتماعی در سياست‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلفی همكاری داشته‌اند، يادآور شد: انجمن جامعه‌شناسی ايران، جهاددانشگاهی، دانشگاه تهران، دانشگاه مازندران، دانشگاه بوعلی همدان، وزراتخانه‌های كشور، آموزش و پرورش، دادگستری، مسكن و شهرسازی و ... در برگزاری اين همايش همكاری داشته‌اند.
ايازی با يادآوری اينكه تاكنون 220 مقاله به اين همايش ارسال شده است، گفت: برای شركت در اين همايش از مديران و كارشناسان حوزه تخصصی شهرداری، مهندسان مشاور، پژوهشگران محله، اساتيد و دانشجويان حوزه علوم اجتماعی و ... دعوت به عمل آمده است.
معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران در بخش ديگری از سخنانش در اين نشست خبری با اشاره به جشنواره تفريحات سالم و شهر سالم، افزود: يكی از مطالباتی كه مردم از مسئولان شهری دارند، ايجاد فضايی در شهر همراه با نشاط معنوی است.
وی با اشاره به اينكه طی چند سال اخير برنامه‌های مختلفی در اين حوزه انجام شده است، اظهار كرد: اين جشنواره با هدف ايجاد بسط و گسترش تفريحات سالم در عرصه ورزش همگانی و ورزش‌های سنتی ايرانی از 28 مهرماه به مدت 10 شب در پارك رازی تهران برگزار خواهد شد.
ايازی با يادآوری اين مطلب كه مراكز علمی و تحقيقاتی متعددی در برگزاری اين جشنواره با شهرداری تهران همكاری داشتند، بيان كرد: مردم می‌توانند در اين جشنواره كه فضای وسيعی را به خود اختصاص داده است در 100 رشته با هم به رقابت بپردازند.
معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران در پايان اين بخش از سخنانش گفت: همچنين در جشنواره تفريحات سالم و شهر سالم غرفه ويژه‌ای به فعاليت‌های قرآنی اختصاص يافته است.
همچنين در ادامه اين نشست خبری سيدمحمدهادی ايازی، معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
ايازی در پاسخ به سئوال خبرنگار ايكنا مبنی بر جايگاه سند جامع فعاليت‌های قرآنی شهرداری در اولين همايش ملی ارزيابی تأثير اجتماعی سياست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌ها، گفت: در موضوع فعاليت‌های قرآنی نشست‌های مختلف و متعددی را برگزار كرده‌ايم، اما در اين همايش بخش ويژه برای فعاليت‌های قرآنی ديده نشده است، ولی تأثير سند جامع فعاليت‌های قرآنی شهرداری تهران بر شهروندان بررسی خواهد شد.
captcha