برگزاری نشست بزرگداشت حافظ در دانشگاه صوفيه
کد خبر: 2016690
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶

برگزاری نشست بزرگداشت حافظ در دانشگاه صوفيه

گروه فرهنگ و هنر: به‌مناسبت روز بزرگداشت حافظ، نشستی با همكاری رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در بلغارستان و بخش ايرانشناسی دانشگاه صوفيه در محل اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين مراسم با حضور جمعی از اساتيد و دانشجويان رشته ايرانشناسی، علاقه‌مندان زبان و ادبيات فارسی و كارشناس فرهنگی رايزنی فرهنگی كشورمان برگزار شد.
در اين مراسم، «ايوو پانوف»، رئيس بخش ايرانشناسی دانشگاه صوفيه، ضمن توضيح در مورد غزليات حافظ، به اهميت وی برای ايرانيان و فارسی‌زبانان پرداخت و مشاهدات خود را در سفر به شيراز و بازديد از آرامگاه حافظ بازگو كرد.
وی مشاهده خيل عظيمی از علاقه‌مندان به حافظ در آرامگاه اين شاعر ايرانی را در ساعات مختلف روز، دور از تصور برای خود و همراهان بلغاری‌اش دانست و اظهار كرد: مردم بلغارستان چنين احترامی را برای شاعران بلغاری قائل نيستند.
در ادامه اين برنامه، رئيس بخش ايرانشناسی نيز مقاله‌ای ارائه كرد كه در آن به تشابهاتی بين معانی اشعار حافظ و خيام پرداخته شده بود.
در پايان اين مراسم، از سوی رايزنى فرهنگى جمهوری اسلامی ايران، يك جلد ديوان نفيس حافظ به كتابخانه بخش ايرانشناسی دانشگاه صوفيه اهدا شد.
captcha