«پوپك» ويژه مناسبت‌های ماه حج منتشر شد
کد خبر: 2030859
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱

«پوپك» ويژه مناسبت‌های ماه حج منتشر شد

گروه كودك و نوجوان: صد ‌و نود و ششمين شماره از ماهنامه «پوپك» كه در آن مطالبی در مورد مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه برای كودكان آمده است، به صاحب‌امتيازی دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در شماره ويژه آبان‌ماه اين ماهنامه، داستانی در مورد اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به قلم مجيد ملامحمدی برای كودكان نقل شده است.
دختران خردسال نيز در قالب داستانی به قلم «منيره هاشمی» به اهميت حجاب پی برده و سعی می‌كنند با رعايت آن، خود را شبيه حضرت زهرا(س) دخت گرامی پيامبر اكرم(ص) جلوه دهند.
«دوست جديد من» داستانی تخيلی در اين شماره از «پوپك» است كه كودكان را با دنيای حلزون‌ها و كرم‌های خاكی آشنا می‌كند.
در بخش «شكوفه‌های آسمانی» كه «محبوبه قائمی» محقق آن بوده است، كودكان در چند حديث از ائمه معصومين(ع) با حرام بودن عمل سخن‌چينی و ضرورت اجتناب از آن آشنا می‌شوند.
«محمدحسين فكور» در بخش ديگری از مجموعه مطالب «با قرآن آشنا شويم»، كودكان را با آفرينش انسان بر مبنای آموزه‌های وحی در قرآن آشنا می‌كند.
«ما سرمشق دنيا بشويم» روايتگر داستانی از بچه‌های يك مدرسه است كه آنها سعی می‌كنند مطابق با شعار امسال كه از سوی مقام معظم رهبری سال همت و كار مضاعف ناميده شده است، متحد با هم برای آينده ايران و آبادانی آن كوشا باشند.
«مرتضی دانشمند» با نقل داستان كوتاهی به نام «آن صدای آسمانی» كودكان را با فلسفه اذان‌گويی به عنوان نشانه تعيين وقت شرعی آشنا می‌كند.
«عيد پاك» عنوان شعری و مطلبی ديگر از «پوپك» ويژه ماه حج است كه «مرتضی دانشمند» در آن و در قالب بيان چيستان از بچه‌ها می‌خواهد كه درباره عيد سعيد قربان تفكر كنند.
كودكان با بخش «دور ايران بگرديم» ماهنامه «پوپك» اين ماه با استان خراسان شمالی بيشتر آشنا می‌شوند.
«من و مدرسه» عنوان بخش ديگری از اين ماهنامه است كه «ليلا خيامی» در آن با نقل داستانی، تقلب كردن را نكوهش كرده و از بچه‌ها می‌خواهد كه از آن اجتناب كنند.
«مجيد ملامحمدی» مجدداً در بخش «يك قصه يك شاعر» ماهنامه، داستانی حكمتضآموز را از عبيد زاكانی، شاعر و طنزپرداز ايرانی با نام «بچه‌ها و گنج پدر» برای كودكان روايت می‌كند.
«ابراهيم زارع» نيز در بخش گفت‌و‌‌گو با كودك گل‌فروشی به نام «سيد‌جليل علوی» كه در يك مزرعه گل كار می‌كند مصاحبه كرده است.
كاردستی، سرگرمی، طنز و لطيفه، اخبار و آزمايش علمی و... از ديگر بخش‌های اين شماره از ماهنامه پويك است كه با قيمت روی جلد 400 تومان در باجه روزنامه‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.
captcha