زنجان ركورد بيشترين قرآن‌آموز را به خود اختصاص داد
کد خبر: 2031363
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۱

زنجان ركورد بيشترين قرآن‌آموز را به خود اختصاص داد

گروه فعاليت‌های قرآنی:، «محمد موسوی»، مسئول توسعه و هماهنگی جامعة‌القرآن زنجان گفت‌: استان زنجان در تابستان امسال ركورد بيشترين قرآن‌آموز دركشور را داشت و تعداد قرآن‌آموزان اين مركز، در تابستان، با افزايش چشمگيری، به 2400 نفر رسيد.

به‌گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا)، «محمد‌حسين فدوی»، مسئول اداره حمايت‌های مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور، به نمايندگی از «حميد محمدی»، قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، 22 آبان ماه از مؤسسه جامعة‌القرآن‌الكريم زنجان بازديد كرد.
«مهری خديری»، مسئول واحد خردسالان جامعة‌القرآن‌الكريم زنجان در اين بازديد بيان كرد: جامعة‌القرآن زنجان طی سه‌سال گذشته تفاهم نامه‌های زيادی با مركز توسعه فعاليت‌های قرآنی كشور داشته است كه رشته‌های حفظ پنج، 10 و 20 جزء و همچنين رشته مفاهيم را شامل می‌شود كه طی اين قراردادها، 80 نفر در رشته حفظ و 250 نفر در رشته مفاهيم آموزش ديدند.
وی تصريح كرد: فعاليت‌های جامعة‌القرآن در تفاهم نامه‌هايی كه با مركز توسعه فعاليتهای قرآنی دارد، نسبت به سال گذشته پيشرفت خوبی داشته است و رشته‌های حفظ 20 جزء و حفظ كل قرآن كريم و نيز، دوره فهم قرآن برای همه، از سال جاری به مجموعه قراردادهای اين مؤسسه با مركز توسعه فعاليت‌های قرآنی افزوده شده است.
خديری افزود: از ديگر قراردادهای جامعة‌القرآن با مركز توسعه فعاليت‌های قرآنی، بيمه فعالان قرآنی است؛ از مجموعه 22 نفر كادر اداری و 45 نفر كادر آموزشی جامعة‌القرآن، تنها 12 نفر از اين بيمه استفاده می‌كنند و بيمه افراد ديگر، درگرو تجديدنظر آيين‌نامه‌های مركز توسعه فعاليت‌های قرآنی است كه يكی از موارد آن، كاهش تعداد سنوات سابقه مربيان است.
«محمد موسوی»، مسئول توسعه و هماهنگی جامعة القرآن استان زنجان اظهار كرد: به دليل استقبال مردم زنجان از كلاسهای جامعة‌القرآن، واحدهای بانوان و آقايان تفكيك شد و هم‌اكنون در شهرستان زنجان 6 شعبه و چهار شعبه ديگر نيز در شهرستانهای خدابنده، سلطانيه، سجاس و بزينه‌رود مشغول فعاليت هستند.
وی ابراز كرد: يك قطعه زمين از سوی خیّرين زنجان در يكی از ميادين مركزی شهر، در اختيار جامعة‌القرآن قرار گرفت كه اقدامات اوليه در ساخت و ساز آن انجام گرفته است، و قطعه زمين ديگری از سوی استانداری زنجان به مؤسسه جامعة‌القرآن واگذار شد.
مسئول توسعه و هماهنگی جامعة‌القرآن خاطرنشان كرد: جامعة‌القرآن زنجان سطح كيفی بسيار خوبی دارد و نيروهای اين مركز آمادگی كامل دارند كه در صورت پرداخت اعتبار و افتتاح شعبات، فعاليت‌های گسترده‌تری خواهند داشت؛ همچنين شهرستان‌های ديگر مانند ابهر، ماهنشان، طارم و آببر نيز خواستار تأسيس و افتتاح شعبات هستند و درخواست خود را در زمينه اختصاص مكان مناسب، با استاندار زنجان مطرح كرده‌اند و در صورت تخصيص اعتبار لازم، اين مؤسسه در ماه‌های آينده قادر به تأسيس شعبات در اين شهرستان‌هاست.
وی ادامه داد: مدرسه تخصصی قرائت به زودی فعاليت خود را در شعبه آقايان آغاز خواهد كرد؛ همچنين حفظ تخصصی يك ساله قرآن كريم، برای اولين‌بار در استان زنجان، در مؤسسه جامعة القرآن در حال برگزاری است.
محمد‌حسين فدوی بيان كرد: اعتباراتی در تجهيز و تهيه اقلام فرهنگی شعبات جامعة‌القرآن در نظر گرفته شده است كه يكی از موارد آن تجهيز كتابخانه است.
محمد موسوی در پايان خاطر نشان كرد: استان زنجان در تابستان امسال ركورد بيشترين قرآن‌آموز در كشور را داشت؛ در سال گذشته تعداد 850 نفر آموزش ديدند و در سال جاری، با افزايش چشمگيری، اين تعداد به 2400 نفر رسيد و بعد از تابستان با وجود آغاز سال تحصيلی، اين مؤسسه 1200 قرآن آموز دارد.
captcha