مهم‌ترين بخش طرح «ضيافت انديشه» ابعاد تربيتی و معنوی آن بود
کد خبر: 2046680
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴

مهم‌ترين بخش طرح «ضيافت انديشه» ابعاد تربيتی و معنوی آن بود

گروه فرهنگ و هنر: حجت‌الاسلام «محمد‌حسين صفوی»، مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان اظهار كرد: مهم‌ترين بخش طرح«ضيافت انديشه» ابعاد تربيتی و معنوی آن بود، كه روح تعاون را نيز به نمايش گذاشت.

به‌گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، حجت‌الاسلام «محمد‌حسين صفوی»، مسئول نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان شامگاه بيستم آذرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی به تشريح چگونگی برگزاری طرح «ضيافت انديشه » پرداخت و اظهار كرد: طرح ضيافت انديشه در استان زنجان با حضور يك هزار و 700 دانشجو در ماه رمضان برگزار شد.
وی اين طرح را شامل دو بخش آموزشی و تربيتی دانست و ابراز كرد: مهم‌ترين بخش طرح ابعاد تربيتی و معنوی آن بود، كه روح تعاون را نيز به نمايش گذاشت.
حجت‌الاسلام صفوی خاطر نشان كرد: در اجرای طرح مذكور با برگزاری كلاس‌های مجزا برای خانم‌ها و آقايان توانستيم دورنمايی از دانشگاه اسلامی با روحی اسلامی را به نمايش بگذاريم.
اين مقام مسئول برقراری ارتباط موثر بين روحانيون و دانشجويان را از مهم‌ترين ثمرات طرح ضيافت انديشه برشمرد و افزود: شناسايی نخبگان فرهنگی، ايجاد روح تعامل و جايگزينی روابط صحيح در محيط دانشگاهی به جای برخی روابط ناصحيح از ديگر مزايای اين طرح است.
وی برگزاری نمايشگاه‌های متعدد از جمله نمايشگاه كتاب و نرم‌افزار، عفاف و حجاب، آسيب‌های اجتماعی و حكمت مطهر و نيز برگزاری جلسات گفتگوی آزاد، نقد فيلم و مسابقات فرهنگی دينی را از جمله اقدامات انجام شده در طرح ضيافت انديشه عنوان كرد.
حجت‌الاسلام صفوی از طرح ضيافت به عنوان نسيم رحمتی در فضای دانشگاهی ياد كرد و يادآور شد: با برگزاری طرح اكرام ايتام در جريان اين طرح 57 دانشجو 47 كودك بی‌بضاعت را تحت تكلف خود قرار دادند.
مسئول نهاد نمايندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشكی زنجان با اشاره به راه‌اندازی نخستين سايت اطلاع رسانی ضيافت انديشه ازسوی دفتر نهاد نمايندگی رهبری استان زنجان گفت: يكی از ويژگی‌های طرح ضيافت توجه ويژه به بحث رسانه و روابط عمومی بود به گونه‌ای كه كليه اخبار مربوط به طرح روزانه از طريق سايت اطلاع‌رسانی طرح منتشر می‌گرديد.
captcha