آئين «يلدا در كوچه‌های فقر» در گيلان برگزار می‌شود
کد خبر: 2050126
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱

آئين «يلدا در كوچه‌های فقر» در گيلان برگزار می‌شود

جمعيت امداد دانشجويی ــ مردمی امام علی(ع) با همكاری جمعيت همياران نيك‌جوان نخستين آئين «يلدا در كوچه‌های فقر» را در گيلان برگزار می‌كند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، جمعيت دانشجويی مردمی امام علی(ع) با سابقه 11 سال فعاليت در زمينه رفع معضلات اجتماعی و دارای مجوز رسمی از نيروی انتظامی و دارای مقام مشورتی ويژه در امور اقتصادی ــ اجتماعی از سازمان ملل متحد با همكاری جمعيت همياران نيك‌جوان در حال برگزاری نخستين آئين يلدا در كوچه‌های فقر در استان گيلان است.
اهدای پتو، لباس گرم و يك وعده غذا به خيابان خواب‌ها و توزيع كيسه‌های آذوقه و آجيل شب يلدا در ميان خانواده‌ها ی محروم از جمله برنامه‌های نخستين آئين يلدا در كوچه‌های فقر در استان گيلان است.
برگزاری مراسم شب يلدا برای كودكان در يكی از محلات محروم شهر به همراه بيش از 100 كودك و نوجوان مناطق معضل‌خيز و كودكان ساكن در مراكز مختلف بهزيستی استان گيلان به نمايندگی از كليه كودكان دنيا با معضلات بی‌سرپرستی، بد سرپرستی، معلوليت ذهنی و جسمی، كودكان كار، كودكان بدون شناسنامه، كودكان آسيب‌ديده از معضلات جنگ ، اعتياد و ... نيز از ديگر برنامه‌هايی است كه در اين آئين اجرا می‌شود.
بخش توزيع كيسه‌های آذوقه و آجيل شب يلدا در ميان خانواده‌های محروم از ساعت 13 تا 18، بخش برگزاری مراسم شب يلدا برای كودكان يكی از محلات محروم شهر از ساعت 18 تا 20 و بخش اهدای پتو و لباس گرم نو و يك وعده غذا به خيابان خواب‌ها از ساعت 22 انجام می‌گيرد.
علاقه‌مندان به همياری و مساعدت در اين مراسم می‌توانند به رشت، مهد كودك نازنين، فلكه گاز، جاده لاكان، مجتمع لاكان‌شهر، فاز يك مراجعه كنند و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره‌ 09385315209 تماس بگيرند.
يادآور می‌شود، جمعيت مستقل و هوشمند امداد دانشجويی ـ مردمی امام علی(ع) با نام جهانی SOSAPoverty)Society of students Against Poverty)، جمعيتی دانشجويی ـ مردمی، مستقل و غيرسياسی است كه در زمينه شناسايی معضلات اجتماعی و تلاش در جهت رفع آن فعاليت می‌كند.
اين جمعيت دانشجويی در سال 1378 توسط دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف تشكيل شده و با استقبال گسترده مردمی ـ دانشجويی از طرح‌هايش (بالاخص طرح كوچه‌گردان عاشق)، بستری برای فعاليت در زمينه معضلات اجتماعی ايران فراهم آورده‌ است.
شماره حساب‌های بانكی جهت دريافت مبالغ اهدايی خيران نيز حساب جام- 577468/94– بانك ملت و حساب ارزی- 1429849- بانك ملت- شعبه هجرت – كد7525- به نام جمعيت امام علی(ع) است.
captcha