تشويق كاركنان ادارات به نماز جماعت از سوی مديران از مصاديق امر به معروف است
کد خبر: 2050492
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰

تشويق كاركنان ادارات به نماز جماعت از سوی مديران از مصاديق امر به معروف است

گروه سياسی و اجتماعی: فرماندار اراك گفت: حضور مديران در نمازهای جماعت و تشويق كاركنان به حضور در نماز از مصاديق امربه معروف‌ونهی از منكر است و در ارتقای پست‌های سازمانی نيز در كنار مباحثی همچون تجربه و تخصص، تعهد دينی و پای‌بندی به دين بايد مورد توجه قرار گيرد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، نشست توجيه برنامه‌های نظارت و ارزيابی ستاد اقامه نماز استان مركزی در سال 89 با حضور مديران دستگاه‌های اجرايی، فرماندار اراك و معاون سياسی استانداری مركزی دوشنبه، 29 آذرماه در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان اراك برگزار شد.
«محمدحسن آصفری»، فرماندار اراك در مراسم با بيان اين مطلب كه قبول بودن و يا رد شدن اعمال ما بر اساس قبولی نماز ارزيابی می‌شود، گفت: در تمام دنيا تنها كشوری كه داعيه‌دار حكومت اسلامی است، جمهوری اسلامی ايران است.
وی بيان كرد: بسيارند كشورهايی كه ادعای برنامه‌ريزی نظام خود در چارچوب قوانين اسلامی را دارند و اين در حالی است كه رفتار آنها اين‌گونه نشان نمی‌دهد هرچند كه در ظاهر برپايی نماز را جدی بگيرند، ولی آنچه در اين حوزه بسيار حايز اهميت است آن است كه نماز وقتی ارزش دارد كه با ولايت همراه باشد و نمازی كه جدای از ولايت باشد مفهومی نداشته و خم و راست شدنی بيش نيست.
فرماندار اراك با ابراز تأسف نسبت به دوگانگی رفتار و عدم درك مفهوم واقعی نماز در برخی كشورهای اسلامی، بر توجه ويژه نظام جمهوری اسلامی به نماز و جايگاه ويژه آن در ميان مردم و مسئولين ايرانی تأكيد كرد و گفت: ساليانه حجم عظيمی از قرآن در كشورهای اسلامی چاپ شده و به صورت رايگان عرضه می‌شود، ولی بايد ديد كه اين كشورها تا چه حد به احكام اسلام و دستورات قرآن پای‌بند هستند.
آصفری افزود: نظام ما يك نظام دينی و مبتنی بر اصول اسلامی است در نتيجه بايد اساس اصول دين در اين نظام پياده شده و در تمامی حوزه‌ها و به‌ويژه حوزه‌های دينی، شعار به عمل تبديل شود.
رييس شورای اقامه نماز شهرستان اراك، هم‌چنين با تأكيد بر لزوم توجه به حضور كاركنان ادارات شهرستان اراك در دوره‌های 28 ساعته نماز و لحاظ كردن اين حضور در ارزشيابی آنان اذعان كرد: حضور مديران در نماز جماعت و به‌كارگيری روش‌های خلاقانه در راستای جذب كاركنان به نماز از مهم‌ترين نكاتی است كه بايد در دستور كار ستادهای اقامه نماز ادرات و دستگاه‌ها قرار گيرد.
آصفری تأكيد كرد: حضور مديران در نمازهای جماعت و تشويق كاركنان به حضور در نماز از مصاديق امربه معروف‌ونهی از منكر است و در ارتقای پست‌های سازمانی نيز در كنار مباحثی هم‌چون تجربه و تخصص، تعهد دينی و پای‌بندی به دين نيز بايد مورد توجه قرار گيرد، چراكه توجه به اين امور و استفاده از انسان‌های متعهد به دين در ادارات، موفقيت بيشتر را در امور اجرايی كشور به دنبال خواهد داشت.
فرماندار اراك در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه بخش قابل توجهی از بودجه و اعتبارات سفر سوم هيأت دولت به استان مركزی به فعاليت‌های قرآنی و مذهبی به‌ويژه در حوزه نرم‌افزاری تعلق يافته است، خاطرنشان كرد: تجهيز كانون‌های فرهنگی مساجد، بقاع متبركه و امام‌زاده‌ها، كانون‌های قرآن و عترت، مجمتع‌های دينی و قرآنی استان از جمله مواردی است كه در حوزه اختصاص بودجه فرهنگی و دينی مورد توجه مسئولان ارشد كشور قرار گرفته است.
به گزارش ايكنا، حجت‌الاسلام «سيدمحمدباقر حسينی‌اراكی»، دبير ستاد اقامه نماز استان مركزی، در ادامه افزود: نظارت بر عملكرد ستادهای اقامه نماز دستگاه‌های اجرايی و ارزيابی چگونگی عملكرد آنها از وظايف ستاد اقامه نماز استان است.
وی يكی از مشكلات موجود در مسير كار و فعاليت ستادهای اقامه نماز دستگاه‌ها را، عدم اشراف مديران دستگاه به وظايف و حوزه عملكردی اين ستادها عنوان كرد و افزود: براين اساس، افزايش اطلاعات در اين حوزه بايد مورد توجه مديران قرار گيرد و اين افراد به عنوان روسای ستاد اقامه نماز دستگاه خود بايد در اجرای برنامه‌های ستاد با دبير مربوطه همكاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.
حجت‌الاسلام حسينی با تأكيد بر اينكه مديران در كنار دبير ستاد اقامه نماز بايد تدابيری را برای عملكرد بهتر ستاد بيانديشند، اظهار كرد: فعاليت‌های ستاد اقامه نماز در سه گروه آموزشی، تبليغ و ترويج، و تجهيز و توسعه ساماندهی شده است.
وی بيان كرد: جلسات ستادهای اقامه نماز دستگاه‌ها بايد با حضور مدير و دبير ستاد اقامه نماز دستگاه تشكيل شده و پس از ارزيابی نيازها و عملكرد ستاد مربوطه، نيازها و يا اعلام همكاری دستگاه مورد نظر به ستاد مركز استان اعلام شود.
حجت‌الاسلام حسينی برگزاری جلسات بحث در خصوص نماز در بين صلاتين ظهر و عصر و تشكيل جلسه ستاد دستگاه‌های اجرايی به ميزان 6 جلسه در سال را از برنامه‌های پيشنهادی ستاد اقامه نماز برای اجرا در دستگاه‌ها و ادارات عنوان و خاطرنشان كرد: نتايج جلسات مذكور در راستای برنامه‌ريزی بهتر و تقويت نقاط قوت و كاهش نقاط ضعف اقامه نماز در دستگاه‌ها و ادارات دولتی مدنظر قرار می‌گيرد.
به گزارش ايكنا، «سيف‌الله كريم‌زاده»، مدير كل آموزش و پرورش استان مركزی در ادامه گفت: نقش تأثيرگذار معلم در جريان رشد و پرورش نسل آينده مسئوليت ما را در حوزه آموزش و پرورش دو چندان می‌كند.
وی با بيان اين مطلب كه در زمينه تربيتی هرقدر كار و فعاليت شود بازهم كم است، افزود: آموزش و پرورش فلسفه خلقت آدمی است و امر آموزش از ابتدای خلقت تا امروز همواره به همراه انسان بوده و خواهد بود.
مدير كل آموزش و پرورش استان مركزی در ادامه آموزش نماز و توجه به روح نماز را از اركان مهمی عنوان كرد كه بايد در حوزه ترويج فرهنگ نماز در ميان دانش‌آموزان مورد توجه مسئولان قرار گيرد و افزود: اگر به دنبال رشد جامعه و خالی شدن زندان‌ها از مجرمين هستيم بايد آموزش و پرورش كودكان و نوجوانان را به‌صورت جدی مورد توجه قرار دهيم.
كريم‌زاده گفت: هر برنامه‌ريزی كه در راستای ارتقای سطح فرهنگ نماز و ترويج آن صورت می‌گيرد بايد در بستر آموزش و پرورش برنامه‌ريزی شود تا به نتيجه درست و اصولی دست پيدا كند.
مديركل آموزش و پرورش استان مركزی در پايان تصريح كرد: برنامه‌ريزی در حوزه نماز، قرآن و ورزش بايد با نگرش درست و عزمی جدی صورت گيرد تا فرهنگ‌‌‌‌سازی مورد نظر در حوزه ترويج فرهنگ اقامه نماز در سطح كشور ظهور و بروز پيدا كند.
captcha