تشرّف استاد دانشگاه هامبورگ آلمان به مذهب تشيع
کد خبر: 2067401
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴

تشرّف استاد دانشگاه هامبورگ آلمان به مذهب تشيع

گروه بين‌الملل: «هارد اشنايدر»، استاد دانشگاه هامبورگ آلمان، كه برای ارائه طرح و تحقيق پزشكی به دعوت مقامات محلی كربلا به اين شهر سفر كرده بود، به دين مبين اسلام و مذهب تشيع مشرّف شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «نون»، هارد اشنايدر كه در شهر مقدس كربلا و با حضور «عبدالمهدی الكربلائی»، توليت آستان مقدس امام حسين(ع)، به مذهب تشيع مشرّف شد، در اين باره گفت: «اين دومين باری است كه من به اين شهر مقدس سفر می‌كنم و اين بار زمانی كه وارد صحن حرم مطهر امام حسين(ع) شدم، احساس عجيبی به من دست داد كه غير قابل وصف است و تا به حال چنين حسی را درك نكرده بودم».
وی كه اكنون نام حسن را برای خود انتخاب كرده است، تصريح كرد: «هنگامی كه اين خيل عظيم زائران را مشاهده كردم كه چگونه برای رسيدن به كربلا از دورترين نقاط با شور و اشتياقی وصف‌ناپذير در حال حركت هستند، احساس كردم كه من به اين دين و اعتقادات بسيار نزديك هستم و دوست داشتم كه از طريق اعتقادات تشيع به دين اسلام مشرّف شوم».
از سوی ديگر، «نصيف جاسم الخطابی»، معاون استاندار كربلا، در اين باره گفت: اين سعادت بزرگی برای اين استاد آلمانی است كه در چنين مكان مقدسی و در جوار حرم مطهر امام حسين(ع) به دين مبين اسلام مشرّف شد.
همچنين، عبدالمهدی الكربلائی، توليت آستان مقدس امام حسين(ع)، نيز پس از تبريك به اين استاد آلمانی تازه‌مسلمان شده، گزيده‌ای از ويژگی‌های قيام عظيم امام حسين (ع) را برای ايشان توضيح داد.
captcha