اقامه اذان و نماز به صورت كامل در جامعه نشر داده شود
کد خبر: 2081856
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲

اقامه اذان و نماز به صورت كامل در جامعه نشر داده شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: اذان يكی از شعائر مهم اسلامی شيعيان است كه مردم و جامعه بايد به اين امر مهم توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اصفهان، «حسن قريشی» مديركل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در آينده نزديك صدای اذان در بيش از 250 نقطه شهر اصفهان شنيده می‌شود.
وی اظهار كرد: اذان يكی از شعائر مهم اسلامی شيعيان است كه مردم و جامعه بايد به اين امر مهم توجه داشته باشند.
مديركل امور اجتماعی استانداری اصفهان در ادامه افزود: يكی از اقدامات مهم پيامبر‌گرامی‌اسلام(ص) در زمينه اقامه اذان بوده است و دين اسلام توسط اين شعار است كه به عنوان يك نظام الهی برای مسلمانان و انسان‌ها معرفی می‌شود.
قريشی با اشاره به ضرورت احيای اين امر مهم در جامعه، تصريح كرد: اقامه اذان و نماز بايد به صورت كامل در جامعه نشر داده شود و در راستای مسأله اذان‌گويی برنامه‌های بهتر و سريع‌تری را در جامعه ارائه دهيم.
وی عنوان كرد: اذان نشانه و اقرار به يكتا‌پرستی بوده و بايد به وسيله اذان، يكتا‌پرستی را در جامعه نشر و گسترش داد.
قريشی با اشاره به وجود مشكلات بسيار در عملياتی شدن برنامه‌‌های شهرداری اصفهان برای نصب دستگاه‌هايی برای پخش اذان در نقاط مهم شهر در طول سال افزود: در حال حاضر شهرداری برای بيش از 250 نقطه از سطح شهر اصفهان برنامه‌ريزی كرده و در حال حاضر در 50 نقطه از اين شهر نيز دستگاه‌هايی برای اقامه اذان نصب شده است.
مديركل امور اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به تعداد مساجد در شهر و استان اصفهان، بيان كرد: در حال حاضر 435 مسجد در شهر اصفهان فعال است.
لازم به ذكر است؛ تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سيمای مركز اصفهان از سال 84 امضا شده كه بر اساس آن، اذان به كمك پخش ماهواره‌ای در شهر اصفهان اقامه شود.
captcha