آغاز كرسی‌های تلاوت با محوريت تفسير قرآن كريم در دانشگاه شهيدبهشتی
کد خبر: 2086516
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴

آغاز كرسی‌های تلاوت با محوريت تفسير قرآن كريم در دانشگاه شهيدبهشتی

گروه فعاليت‌های قرآنی: سلسله جلسات انس با قرآن كريم با عنوان «كرسی تلاوت» با محوريت تفسير قرآن آيت‌الله «ضياءآبادی» طی ترم جديد تحصيلی در دانشگاه شهيد بهشتی از دوشنبه، 9 اسنفندماه آغاز می‌شود.

آرزو عظيمی‌نيا، نائب رئيس كانون قرآن و نهج‌البلاغه دانشگاه شهيد بهشتی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ضمن اعلام اين خبر افزود: سلسله برنامه‌های كرسی تلاوت بعد از برگزاری در ترم گذشته، با رويكردهای جديد در ترم جديد تحصيلی نيز دنبال می‌شود.
وی تصريح كرد: اولين جلسه از برنامه‌های كرسی‌های تلاوت با حضور «حسين رستمی» قاری ممتاز، دوشنبه، 9 اسفندماه، بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه شهيد بهشتی آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: پيش از اين و در دو دوره قبلی كه در سال 88 و در ترم گذشته در سال 89 برگزار شد، اين جلسات مختص قرائت قرآن بود كه در آن هر هفته دوشنبه‌ها يك قاری بين‌المللی حضور می‌يافت و بعد از نماز ظهر و عصر به تلاوت آياتی چند از كلام‌الله مجيد می‌پرداخت.
عظيمی‌نيا خاطرنشان كرد: البته در كنار برپايی اين محفل انس هر هفته مسابقه‌ای بر اساس آيات مشخص شده از قرآن كريم بين دانشجويان دانشگاه برگزار می‌شد كه به نفرات برتر جوايز نقدی اهدا می‌شد. سؤالات اين مسابقه در طول هفته توزيع می‌شد و بعد از تلاوت قاری، مراسم قرعه‌كشی انجام می‌شد.
وی ضمن ادامه برگزاری اين مسابقه كه به صورت پيامكی برپا می‌شود اضافه كرد: اين مسابقه كه به صورت پيامكی برگزار می‌شود، در برنامه جديد از برپايی محفل انس با قرآن كريم نيز ادامه می‌يابد. از ديگر رويكردهای جديد اين برنامه‌ها در ترم جديد، محوريت تفسير قرآن و استفاده از مضامين آن در اين جلسات است.
وی توضيح داد: مقرر شده است كه آياتی كه برای قاريان به تلاوت آن‌ها مبادرت می‌كنند، آياتی باشند كه جنبه تفسيری آن‌ها نيز مورد نظر قرار گيرد. به همين منظور پيش از تلاوت قاری در اين محافل انس، جزوه تفسيری همان آيات از آيت‌الله «ضياءآبادی» بين دانشجويان و شركت‌كنندگان توزيع می‌شود.
captcha