تشريح برنامه‌های مركز قرآن و عترت حوزه‌های علميه در سال 90
کد خبر: 2104106
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷

تشريح برنامه‌های مركز قرآن و عترت حوزه‌های علميه در سال 90

نمايندگی مركز قرآن و عترت حوزه‌های علميه: حجت‌الاسلام حسينی، مدير مركز قرآن و عترت حوزه علميه بيان كرد: يكی از مهم‌ترين برنامه‌های سال آتی مركز قرآن و عترت حوزه، برگزاری سومين دوره مسابقات سراسری قرآن و حديث طلاب و فضلای حوزه‌های علميه است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه حوزه‌های علميه، به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام­ سيدمحمدحسينی، مدير مركز قرآن و عترت حوزه‌های علميه با اشاره به مهم‌ترين برنامه‌های مركز قرآن و عترت حوزه اظهاركرد: اين اداره‌كل در حال حاضر ثبت نام سومين دوره مسابقات كشوری قرآن و حديث حوزه‌های علميه را آغاز كرده كه طلاب و فضلا تا پايان فروردين می‌توانند در اين مسابقات ثبت نام كنند.
وی با اشاره به استقبال گسترده طلاب از دوره‌های گذشته، افزود: طی دو دوره مسابقات گذشته كه از سوی معاونت تهذيب حوزه برگزار شد، بيش از 2 هزار نفر از طلاب و فضلای برادر شركت كردند.
وی ادامه‌داد: مهم‌ترين رشته‌های اين مسابقات، ‌قرائت، حفظ، ترجمه، تفسير و حديث بود كه با حضور گسترده طلاب در رشته‌های مختلف غنای بسيار زيادی داشت.
حجت‌الاسلام حسينی با اشاره به نحوه ثبت نام در سومين دوره مسابقات قرآن و حديث، بيان كرد: طلاب و فضلای علاقه‌مند شركت در اين دوره از مسابقات با مراجعه به سايت معاونت تهذيب حوزه به نشانی www.tahzib-howzeh.com و آگاهی از شرايط و آيين‌نامه مسابقات می‌توانند تا پايان فروردين‌ماه ثبت نام كنند.
وی ادامه داد: اين مسابقات آبان‌ماه سال جاری همزمان با آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
مدير مركز قرآن و عترت حوزه تصريح كرد: از ديگر اقدامات مهم اين مركز در سال جاری برگزاری دوره‌های آموزشی، كارگاه‌ها و دوره‌های تربيت مربی در فصل تابستان است كه به صورت متمركز در حوزه‌های علميه سراسر كشور برگزار می‌شود.
وی بيان كرد: طلاب و فضلای حوزه برای اينكه از فرصت تعطيلی تابستان استفاده بهينه‌ای داشته باشند، می‌توانند در اين دوره‌ها شركت كنند؛ جزئيات اين دوره در خبرنامه‌ای كه توسط مركز قرآن و عترت در مدارس علميه توزيع می‌شود، منتشر خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسينی ادامه داد: علاقه‌مندان جهت ثبت نام در اين دوره نيز بايد با مراجعه به سايت معاونت تهذيب حوزه‌های علميه اقدام به ثبت نام كنند.
وی يادآور كرد: مديران مدارس علميه شهرستان‌هايی كه علاقه‌مند هستند اين دوره‌ها در مدارس آن‌ها برگزار شود، بايد درخواست برگزاری دوره را از هم اكنون ارسال كنند، تا آمادگی لازم برای برگزاری اين دوره‌ها در شهرستان‌های مذكور ايجاد شود.
مدير مركز قرآن و عترت حوزه گفت: يكی ديگر از برنامه‌های مهم اين مركز در سال 90 برگزاری محافل انس با ثقلين است كه در مدارس علميه قم برگزار می‌شود؛ بنابراين مديران مدارس علميه شهرستان‌ها كه خواستار برگزاری اين محافل هستند می‌توانند از طريق مراكز مديريت استانی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
وی در پايان عنوان كرد: برنامه‌های ياد شده، همگی ويژه طلاب برادر است؛ البته اداره‌كل خانواده معاونت تهذيب حوزه در اين راستا مسابقاتی را برای فرزندان و همسران طلاب نيز در نظر گرفته است.
captcha