ملت‌های اسلامی برای كسب كرامت به انديشه‌های شهيد مطهری نياز دارند
کد خبر: 2107711
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰

ملت‌های اسلامی برای كسب كرامت به انديشه‌های شهيد مطهری نياز دارند

گروه سياسی: رئيس ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهيد مطهری گفت: در اين زمان نياز جهان به انديشه‌های شهيد مطهری مبرهن است؛ كسی كه خود از بيدارگران بود، امروز مورد نياز كسانی است كه در هر يك از سرزمين‌های اسلامی آرمان‌خواهانه در جستجوی آزادی، استقلال و كرامت هستند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، نشست خبری انعكاس برنامه‌های سی و دومين سالگرد شهادت استاد مطهری امروز، دوشنبه 29 فروردين‌ماه، در محل بنياد شهيد مطهری برگزاری ‌شد.
در اين نشست خبری محمدرضا جعفری جلوه، رئيس ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهيد مطهری، با اشاره به جايگاه شهيد مطهری گفت: وی نقش بزرگی در بيداری دينی ايران داشت.
وی افزود: در دهه‌های منتهی به انقلاب اسلامی، شهيد مطهری متفكری بود كه انديشه‌های او بن‌مايه فكری انقلاب شد و بر اساس همين نگاه نظام جمهوری اسلامی شكل گرفت و مجموعه انتظاراتی كه از بخش‌های مختلف نظام بود، بر اساس اين نگاه تنظيم شد.
وی با اشاره به شهادت استاد مطهری اظهار كرد: جاری شدن خون اين شهيد همچون يك بركت در جامعه و نظام تجلی كرد.
جعفری جلوه با بيان اينكه امروز جهان اسلام تجربه بيداری را طی می‌كند، افزود: در اين زمان نياز جهان به انديشه‌های شهيد مطهری مبرهن است؛ كسی كه خود از بيدارگران بود امروز مورد نياز كسانی است كه در هر يك از سرزمين‌های اسلامی آرمان‌خواهانه در جستجوی آزادی، استقلال و كرامت هستند.
رئيس ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهيد مطهری بيان كرد: شهيد مطهری كسی بود كه دهه‌های جلوتر از اين عالم به حركت درآمده را می‌ديد، وی توجه زيادی به شخصيت سيد‌جمال داشت و كتاب نهضت‌های 100 ساله اخير نشان از توجه اين شهيد به مصلحان اسلامی دارد.
جعفری جلوه اظهار كرد: امروز بيداری جوامع و نخبگان جامعه برای حركت مبتنی بر نگاه دينی و هويت ملی خود پيش روی ماست و بايد سهم خود را در صحنه عمل ادا كنيم.
وی در ادامه نشست خبری با اشاره به ترجمه‌هايی كه در زمينه آثار شهيد مطهری صورت گرفته است، گفت: ما توانسته‌ايم به اكثر آثار ترجمه شده در كشورهای جهان دسترسی پيدا كنيم و و اين آثار ترجمه شده توسط بنياد شهيد مطهری ويرايش می‌شوند.
رئيس ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهيد مطهری بيان كرد: برای معرفی آثار شهيد مطهری در نمايشگاه‌های بين‌المللی كتاب در كشورهای جهان حضور خواهيم داشت.
وی با اشاره به سايت شهيد مطهری اظهار كرد: اين سايت با 6 زبان دينا كه جمعيت زيادی به اين زبان‌ها تكلم می‌كنند، در آينده نزديك راه‌اندازی خواهد شد و آثار اين شهيد به صورت ديجيتال به زبان‌های مختلف در اين سايت قرار خواهد گرفت.
در ادامه اين نشست خبری، بهروز اثباتی، دبير ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهيد مطهری، با اشاره به ستاد شهيد مطهری گفت: ستاد حركتی انقلابی ـ مردمی است كه سازمان‌ها و ارگان‌ها داوطلبانه در آن شركت می‌كنند، تركيب ستاد فرهنگی است و نهادهای منتسب به روحانيت، دانشگاه، سازمان‌های فرهنگی كشوری و نيروهای مسلح در ستاد شهيد مطهری حضور دارند.
وی با اشاره به برنامه‌های برون‌مرزی ستاد افزود: در 31 كشور برنامه به مناسبت سالگرد شهيد مطهری برگزار می‌شود، برگزاری نشست‌های تخصصی در كشورهای مختلف، چاپ بروشور به زبان‌های مختلف، توليد نرم‌افزارهای چندزبانه و برگزاری نمايشگاه كتاب شهيد مطهری از جمله برنامه‌های برون‌مرزی است.
اثباتی با اشاره به برخی از مهمترين برنامه‌های داخلی در سالگرد شهادت استاد مطهری بيان كرد: ديدار اعضای ستاد با رئيس مجلس شورای اسلامی، ديدار با آيات عظام، گفت‌وگوهای خبری، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، همايش حكمت مطهر، جشنواره و جايزه حكمت مطهر، مصاحبه رئيس مجلس در گفت‌وگوی ويژه خبری، همايش ويژه سالگرد در دانشكده الهيات دانشگاه تهران، جشنواره شعر گلواژه‌های مطهر، همايش بيداری اسلامی و مقتضيات زمان، همايش الگوی اسلامی ـ ايرانی پيشرفت از منظر شهيد مطهری و همايش ويژه ائمه جماعات بخشی از مهمترين برنامه‌های سالگرد شهيد مطهری است.
وی در مورد جايزه شهيد مطهری گفت: اين جايزه پيشنهاد رئيس جمهور بود كه در روزهای آينده به 15 شخصيت فرهنگی كه در زمينه نشر افكار اين شهيد نقش داشته‌اند، اهدا می‌شود.
دبير ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهيد مطهری در مورد برنامه‌های دانشگاهی افزود: علاوه بر مراسم سالگرد كه در دانشكده الهيات دانشگاه تهران برگزار می‌شود، در 100 دانشگاه كشور جلسه نقد و بررسی افكار شهيد مطهری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های سپاه و بسيج بيان كرد: هفته عقيدتی سپاه و بسيج همزمان با سالگرد شهيد مطهری است و ده‌ها برنامه در سطح نواحی و حوزه‌های مقاومت بسيج و مراكز آموزشی سپاه برگزار می‌شود.
captcha