مركزی برای هماهنگی حمايت از موسسات قرآنی نداريم
کد خبر: 2109281
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۴

مركزی برای هماهنگی حمايت از موسسات قرآنی نداريم

گروه فعاليت‌های قرآنی: متاسفانه ما در حوزه فعاليت‌های فرهنگی مركزی برای هماهنگی حمايت از موسسات قرآنی نداريم و گاهی مشاهده می‌شود كه يك موسسه قرآنی از مراكز مختلفی حمايت مالی دريافت می‌كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «فدوی»، مدير اداره حمايت‌های مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور، 31 فروردين ماه در اولين كارگاه‌ آموزشی و مهارت افزايی و هفتمين نشست كارشناسان قرآن سراسر كشور كه در هتل صادقيه مشهد برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: مركز توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور در نظر دارد به موسسات قرآنی كه شرايط بهره‌مندی از وام رهن ساختمان را داشته باشند از بانك مهر ايران وامی را به مدير موسسه بپردازد البته اين اقدام نيازمند هماهنگی لازم در استان‌ها است تا در يك هم پوشانی موسسات قرآنی از حمايت‌های مالی بهره‌مند شوند.
وی افزود: كمك رهن و تجهيز موسسات قرآنی يك بار به موسسه تعلق می‌گيرد ولی كمك اجاره تا چندين بار پرداخت می‌شود.
فدوی با بيان اينكه مركز نصف اجاره بهای رهن موسسه قرآنی را برای يك بار متحمل می‌شود، تصريح كرد: البته بايد صدور مجوز فعاليت موسسه فرهنگی قرآن و عترت در هيات رسيدگی به تصويب رسيده باشد و موسسه برای آموزش حداقل 80 نفر در دوره‌های مختلف آموزشی با مركز قرار داد داشته باشد و مبلغ اجاره ماهيانه ساختمان كمتر از 500 هزار ريال در ماه نباشد و موسسه فاقد ساختمان مستقل ملكی باشد.
فدوی گفت: تا پايان سال 90 كمك اجاره به موسسات ادامه دارد ولی سياست مركز سوق دادن اين كمك‌ها به سوی رهن است چرا كه يك پس انداز ماندگار برای موسسه محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اينكه غير از موارد خاص، شعبات موسسات قرآن كمك‌های ساختمانی و تجهيزاتی دريافت نمی‌كند، يادآور شد: حمايت‌های مالی ويژه خود موسسه است و به شعبات تعلق نمی‌گيرد مگر اينكه موسسه شرايط خاصی داشته باشد.
فدوی افزود: در مركز استان تا سقف 100 ميليون ريال، در مركز شهرستان تا سقف 50 ميليون ريال و در بخش‌ها و روستاها تا سقف 30 ميليون ريال وام رهن ساختمان موسسه به مدير موسسه پرداخت می‌شود.
فدوی ادامه داد: موسسات قرآنی كه در املاك موقوفه ايجاد شده‌اند به شرط اينكه اداره اوقاف تعهد كند تا 10 سال در آن فعاليت‌های قرآن صورت گيرد، مشمول كمك‌های مالی مركز خواهند شد.
وی گفت: مديران موسسات قرآنی كه واجد شرايط هستند می‌توانند پس از تكميل شدن مراحل اداری با مراجعه به بانك مهر ايران وام رهن خود را دريافت كنند.
فدوی يادآور شد: تا پايان سال 89 حدود 700 مورد معرفی نامه كادر ارشاد تاييد شده‌اند كه در حال حاضر 200 معرفی نامه آماده شده است.
captcha