گزارشی از ويژه‌برنامه‌های سيما به مناسبت گراميداشت شهيد مطهری
کد خبر: 2111003
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸

گزارشی از ويژه‌برنامه‌های سيما به مناسبت گراميداشت شهيد مطهری

گروه هنر: شبكه‌های سيما برای گراميداشت استاد شهيد مرتضی مطهری و مقام معلم برنامه‌های ويژه‌ای پخش می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومی سيما، شبكه يك سيما برنامه‌های ويژه‌ای را برای هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اختصاص داده است و در اين برنامه‌ها از صاحب‌نظران و انديشمندان دعوت می‌كند.
برنامه‌ای با بررسی مهمترين فرازهای زندگی شهيد مطهری از گروه مستند، 7 برنامه با موضوع معرفی آثار شهيد مطهری، برنامه «پل» كار گروه معارف با هدف مطالعه تاثير افكار و فعاليت‌های استاد مطهری در نهضت اسلامی و جامعه ايران قبل از انقلاب از ديگر برنامه‌های شبكه يك سيما به اين مناسبت است.
همچنين برنامه‌های «طلوع ماه» و «روايت انقلاب» با مناسبت و موضوع شهيد مطهری، «اين شب‌ها» با حضور لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی و «حكمت مطهر» از مهمترين برنامه‌های شبكه يك سيما به منظور گراميداشت سالروز شهادت استاد شهيد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم است.
شبكه دو سيما نيز در برنامه‌های «سلام» و «آب و آيينه» و مستندی سه قسمتی ابعادی از شخصيت معلم شهيد استاد مرتضی مطهری را برای كودكان و نوجوانان تبيين می‌كند.
تله فيلم و برنامه‌های «روز از نو» و «جمع ما» نيز برای بزرگداشت مقام معلم در شبكه دو سيما تدارك ديده شده است.
علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی نيز مهمان ويژه هفته معلم برنامه «ديروز، امروز، فردا» خواهد بود و شبكه سه سيما برنامه‌های «كتابخانه» و «باغ كاغذی» را نيز به بررسی آثار استاد شهيد مطهری اختصاص می‌دهد. برنامه‌های «تبار ترور» با موضوع گروه فرقان و خط مشی و ويژگی‌های شهيد مطهری، «راوی آسمان» و «يادها» نيز با موضوع شهيد مطهری از ديگر برنامه‌های شبكه دو سيما به اين مناسبت است.
شبكه چهار سيما نيز ميزگردهايی را با محور و موضوعات «روحانيت، فرصت‌ها و چالش ها»، «قرآن و وحی»، «دين و مسائل و مناسبات و معضلات اجتماعی معاصر با نظريه سنت اسلامی»، «دين و عقلانيت» و «تاريخ ايران و اسلام با محوريت كتاب خدمات متقابل اسلام و ايران» با دعوت از كارشناسان در دستور كار دارد.
شبكه تهران نيز با ويژه‌برنامه‌های «تا نيايش»، «شهيد مطهری و بيداری اسلامی»، «انديشه‌های اقتصادی شهيد مطهری»، «نردبان»، «صبح »، «در شهر»، «تهران بيست»، «در استان» و ويژه برنامه‌های سالروز شهادت با حضور مهمانان مربوط، ياد و خاطره شهيد استاد مطهری و مقام معلم را گرامی می‌دارد.
شبكه آموزش نيز ويژه برنامه روز دوازدهم ارديبهشت را به تجليل از مقام معلم و استاد شهيد مطهری اختصاص داده است.
همچنين شبكه جهانی جام جم با ويژه برنامه‌هايی با موضوعات «شخصيت و آثار شهيد مطهری »، «تاثير انديشه‌های استاد در جامعه بين المللی» و دعوت از كارشناسان و خانواده آن شهيد بزرگوار در برنامه «آفتاب مهربانی»، اختصاص برنامه «كنكاش»، «مجموعه يادها» و «كوچه پس كوچه‌های شهر»، ياد و خاطره شهيد والامقام استاد مطهری را گرامی می‌دارد.
captcha