ويژه‌برنامه‌های شبكه دو سيما به مناسبت روز معلم اعلام شد
کد خبر: 2113817
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲

ويژه‌برنامه‌های شبكه دو سيما به مناسبت روز معلم اعلام شد

گروه هنر: همزمان با فرا رسيدن سالروز شهادت استاد مطهری و گراميداشت روز معلم گروه معارف اسلامی شبكه دو سيما ويژه برنامه‌هايی چون «حكيم مطهر»، «آب و آئينه» و «ديدار» را روی آنتن می‌برد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، ويژه برنامه «حكيم مطهر» به تهيه‌كنندگی سيدعلی سجاسی موسوی كه بر اساس اولين كنگره «حكمت مطهر» ساخته شده به گونه تركيبی و با آيتم‌های متنوعی چون بخش كارشناسی، ميان برنامه و معرفی كتاب همزمان با سالروز شهادت استاد شهيد مرتضی مطهری از شبكه دو سيما به روی آنتن می‌رود.
در بخش كارشناسی برنامه «حكيم مطهر» افكار، آرا و انديشه‌های استاد مطهری با حضور كارشناسانی چون دكتر قوی، دكتر آيت اللهی، دكتر سيد محسن فاطمی و حجت الاسلام شريعتی سبزواری مورد تحليل و بررسی قرار می‌گيرد.
اين برنامه 12 قسمتی كه در آن بخشی از بيانات شهيد مطهری پيرامون مسائل مختلف پخش خواهد شد به معرفی كتب و دست نوشته‌های مختلف اين شهيد بزرگوار نيز خواهد پرداخت.
همچنين بيان خاطراتی از شهيد مرتضی مطهری از سوی فرزندانش از ديگر بخش‌های برنامه «حكيم مطهر» است كه همزمان با آغاز 12 ارديبهشت از شبكه دو سيما روی آنتن خواهد رفت.
«ديدار» نيز عنوان نماهنگی از گروه معارف اسلامی شبكه دو سيماست كه به كارگردانی عليرضا سرباز برای پخش در سالروز شهادت استاد شهيد مطهری تهيه و توليد شده است.
اين نماهنگ در خصوص بزرگداشت علمای بزرگ شيعه ساخته شده و احمد علامه دهر، ناصر گيتی جاه و شايان پارسايی از هنرمندانی هستند كه در آن به ايفای نقش پرداختند.
تصويربرداری نماهنگ «ديدار» توسط محمد زين الدينی در شهرك سينمايی غزالی و حوزه علميه مروی انجام شد و «سالار عقيلی» به عنوان خواننده در اين نماهنگ 6 دقيقه ای فريبرز منزه تدوين آن را بر عهده داشته، همكاری كرده است.
برنامه «آب و آينه» نيز با پخش سخنان بنيانگذار كبير انقلاب پيرامون شهيد مرتضی مطهری سالرزو شهادت اين استاد بزرگوار را گرامی می‌دارد.
captcha