المپياد بين‌المللی نهج‌البلاغه در ايران برگزار می‌شود
کد خبر: 2118558
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹

المپياد بين‌المللی نهج‌البلاغه در ايران برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدی، از برگزاری المپياد بين‌المللی نهج‌البلاغه در ايران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعب قم، به نقل از ستاد خبری پنجمين دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه، رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج مراكز قرآنی، جمعه شب، 16 ارديبهشت‌ماه در مراسم اختتاميه اين مسابقات كه در تالار مهتاب كتابخانه مركزی اهواز برگزار شد، حضور در اين صحنه‌ها و تلاش در اين راه‌ها را توفيقی الهی دانست و تصريح كرد: ورود به عرصه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه، نيازمند توفيق الهی است.
وی با اشاره به اينكه شكايت رسول خدا(ص) نسبت به مهجوريت قرآن در قرآن كريم آمده است، ابراز كرد: پيامبر گرامی اسلام روز قيامت در عدم ادای حق قرآن توسط مردم به خداوند شكايت می‌كند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی، در بخش ديگری از سخنان خود گفت: شما گام‌های نخستين را از مهجوريت‌زدايی از نهج‌البلاغه برداشتيد و شما به احتمال زياد موضوع شكايت اميرالمومنين(ع) در فردای قيامت نخواهيد بود.
رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج مراكز قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تأكيد كرد: مقدمه مهجوريت‌زدايی از قرآن كريم، مهجوريت‌زدايی از نهج‌البلاغه است.
وی با اشاره به راهكارهای مهجوريت‌زدايی از قرآن كريم، اظهار كرد: بايد فرهنگ قرآن را در جامعه توسعه دهيم و اين يكی از راه‌های مهجوريت‌زدايی است، فعاليت‌های قرآنی بسياری در جامعه انجام می‌شود اما هنوز ما نتوانستيم به نقطه مطلوب برسيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی، بر ضرورت تقويت روخوانی قرآن كريم در كشور تأكيد كرد و ادامه داد: بايد يك روزی در اين كشور تمام شدن بيسوادی قرآنی را جشن بگيريم اگر هر استانی بتواند زودتر به اين مهم دست پيدا كند جوايز ويژه‌ای برای آن خواهيم داشت.
رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج مراكز قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصريح كرد: لازمه رفع مهجوريت از نهج‌البلاغه، توسعه نهج‌البلاغه است كه ضلع اول آن تقويت معرفت علوی و ضلع دوم ايمان به كتاب الله است.
وی با اشاره به اينكه توجه و عمل به معارف نهج‌البلاغه نيازمند طهارت است، افزود: باب معارف عظيمی كه از رسول خدا رسيده است، علی(ع) است، بنابراين بايد به قرآن و نهج‌البلاغه ايمان بياوريم.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی، ضلع سوم توسعه فرهنگ قرآنی و علوی را عمل به قرآن و نهج‌البلاغه دانست و ابراز كرد: رشد متوازن معرفت، ايمان و عمل علوی است كه می‌تواند تعادل ما را حفظ كند، كسی كه تنها نهج‌البلاغه را حفظ می‌كند يك قدم جلو آمده است و بايد به آن چيزی كه فهميده است، عمل كند.
رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج مراكز قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: برخی‌ها قرآن و نهج‌البلاغه را حفظ هستند اما به آن عمل نمی‌كنند و اينها موجودات كاريكاتوری هستند كه رشد متوازنی نداشته‌اند.
مرحله نهايی پنجمين دوره مسابقات ملی حفظ و مفاهيم نهج‌البلاغه از 13 تا 16 ارديبهشت‌ماه به‌همت مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه و با همكاری اداره‌كل تبليغات اسلامی خوزستان در شهر اهواز برگزار شد.
captcha