جشنواره قرآن پرسنل و خانواده بهزيستی تهران آغاز شد
کد خبر: 2120487
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶

جشنواره قرآن پرسنل و خانواده بهزيستی تهران آغاز شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: جشنواره قرآن پرسنل و خانواده بهزيستی استان تهران امروز، 21 ارديبهشت‌ماه با حضور 120 متسابق در دو بخش پرسنل و فرزندان شبه‌خانواده در شيرخوارگاه آمنه آغاز شد و تا عصر امروز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، اين جشنواره با حضور 120 نفر از متسابقان از استان تهران صبح امروز، چهارشنبه، 21 ارديبهشت‌ماه در شيرخوارگاه آمنه برگزار شد.
در افتتاحيه اين مراسم كه داوران اين جشنواره نيز حضور داشتند، متسابقان از نحوه برگزاری مسابقات آشنا شدند و پس از آن مسابقات در دو بخش آقايان و بانوان به صورت مجزا آغاز شد.
در اين جشنواره كه در دو مقطع زير 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شد، در بخش پرسنل آقايان 36 نفر و در بخش بانوان 68 نفر حضور داشتند؛ همچنين در بخش شبه‌خانواده، 63 آقا و 47 بانو شركت كرده‌ند كه با يكديگر به رقابت می‌پردازند.
اين مسابقات در بخش پرسنل، در رشته‌های تحقيق، ترتيل، اذان، حفظ 1، 3 و 5 جزء قرآن كريم و حفظ مفاهيم آيات قرآن كريم كه شامل سوره‌های نور، مؤمنون و 30 سوره پايانی قرآن كريم در حال برگزاری است؛ همچنين در بخش شبه‌خانواده رقابت‌‌ها در رشته‌های قرائت، تحقيق، ترتيل، اذان، حفظ 1 و 3 جزء قرآن كريم و حفظ معانی آيات 20 سوره پايانی قرآن كريم صورت گرفته است.
از نكات قابل توجه اين جشنواره يك‌روزه، حضور قاريان و حافظان نابينا و كم‌بينا بود كه در بخش‌های مختلف با ديگر متسابقان به رقابت می‌پردازند.
داوران اين جشنواره در بخش آقايان، «مهكام» و «ملكشاهی» و در بخش بانوان «حسينی» و «نجات صحاف» هستند كه در چهار بخش صوت، لحن، وقف و ابتدا و تجويد به ارزيابی متسابقان می‌پردازند.
همچنين مسابقات كتبی كه در رشته حفظ مفاهيم سوره‌های قرآن كريم است، به صورت متمركز در نمازخانه شيرخوارگاه آمنه برگزار شد كه در بخش پرسنل، 9 سؤال و در بخش شبه‌خانواده 8 سؤال مطرح شده بود.
لازم به ذكر است، جشنواره قرآنی پرسنل و فرزندان شبه‌خانواده پرسنل بهزيستی استان تهران عصر امروز، چهارشنبه، 21 ارديبهشت‌ماه به پايان می‌رسد و نفرات برتر اين رقابت‌ها طی روزهای آينده معرفی خواهد شد.
دوره‌های آموزشی برای شركت در اين جشنواره طی ماه‌های گذشته در مراكز بهزيستی استان تهران برگزار شده بود و كسانی كه توانسته‌ بودند حد نصاب نمرات را كسب كنند، به جشنواره قرآنی پرسنل و فرزندان شبه‌خانواده راه يافته بودند.
captcha