برگزاری مسابقات استانی اذان، ابتهال، همخوانی قرآن در زنجان
کد خبر: 2123601
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲

برگزاری مسابقات استانی اذان، ابتهال، همخوانی قرآن در زنجان

گروه فعاليت‌های قرآنی: سرپرست اداره امور فرهنگی اداره‌كل اوقاف و امورخيريه استان زنجان، گفت: مرحله استانی مسابقات اذان، ابتهال، همخوانی قرآن كريم و تواشيح در تيرماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام «فخرالدين خدابنده‌لو»، سرپرست اداره امور فرهنگی اداره‌كل اوقاف و امورخيريه استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه زنجان، با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات اذان، ابتهال، همخوانی قرآن كريم و تواشيح توسط اداره كل اوقاف و امورخيريه استان، ابراز كرد: يكی از عرصه‌های فعاليت‌های قرآنی، تشكيل گروه‌های هم‌خوانی و مديحه‌سرايی توسط جوانان است كه برگزاری مسابقات در اين زمينه، می‌تواند تجلی‌گاه پيوند هنر و متون اصيل اسلامی باشد.
وی افزود: اين‌دوره از مسابقات كه همزمان با سراسر كشور در استان برگزار می‌شود، به دنبال ايجاد انگيزه در بين افراد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان در جهت تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی اين قشر است.
سرپرست اداره امور فرهنگی اوقاف و امورخيريه استان، تصريح كرد: اين مسابقات با هدف ايجاد انس با قرآن كريم و آشنايی با فضائل اهل بيت(ع) توجه دادن افراد جامعه به ويژه جوانان و نوجوانان به معارف قرآن و اهل‌بيت(ع)، ايجاد فضای رقابت سالم در بين اين قشر در زمينه مسابقات قرآنی و تواشيح، شناسايی نخبگان و فعالان در عرصه تواشيح، اذان و ابتهال و در نهايت ارتقاء سطح اذان‌گويی، ابتهال، مديحه‌سرايی و هم‌خوانی در استان و توسعه و گسترش آن برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام خدابنده‌لو با اشاره به آغاز ثبت‌نام متقاضيان اين‌دوره مسابقات، خاطرنشان كرد: ثبت‌نام برای شركت در اين مسابقات از 15 ارديبهشت‌ماه آغاز شده و تا يكم تيرماه ادامه خواهد داشت و زمان برگزاری نيز از 16 لغايت 30 تيرماه همزمان با ولادت با سعادت حضرت ولی‌عصر «عج» خواهد بود.
اين مقام مسئول گفت: طبق اعلام سازمان اوقاف و امور خيريه سهميه هر استان برای شركت در مرحله كشوری، يك گروه و يك ابتهال خواهر و برادر و در مرحله اذان از دو گروه نوجوانان و بزرگسالان برادر می‌باشد.
وی يادآور شد: محل برگزاری مسابقات در بقاع متبركه و اماكن اوقافی استان خواهد بود كه زمان و مكان دقيق برگزاری مرحله استانی متعاقباً توسط اين اداره كل اعلام خواهد شد.
سرپرست اداره امور فرهنگی اوقاف و امورخيريه استان زنجان در پايان خاطرنشان كرد: پس از برگزاری مرحله استانی، اسامی افراد منتخب تا تاريخ دهم مردادماه به اداره كل آموزش و مسابقات قرآن سازمان ارسال خواهد شد تا نفرات برگزيده در مرحله سراسری حضور يابند.
captcha