نكوداشت حكيم «ناصح قمشه‌ای» برگزار می‌شود
کد خبر: 2126908
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴

نكوداشت حكيم «ناصح قمشه‌ای» برگزار می‌شود

گروه سياسی و اجتماعی:نكوداشت حكيم «ناصح قمشه‌ای» آيت‌الله«شيخ عبدالرحيم ملكيان» به همت هيئت«فاطميون» شهرضا در سالروز ولادت حضرت‌فاطمه(س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اصفهان ،«حسن رضويان» مسئول هيئت فاطميون شهرضا اول خرداد‌ماه گفت: مراسم نكوداشت حكيم «ناصح قمشه‌ای» سه‌شنبه سوم خرداد‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در تكيه محله آقا و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمين«حسن عرفان» از خطيبان و كارشناس مذهبی در صدا و سيما و همچنين مولودی‌خوانی توسط مداحان اهل‌بيت(ع) انجام می‌شود.
رضويان در ادامه افزود : آيت‌الله«عبدالرحيم ملكيان» ،متخلّص به «ناصح قمشه‌ای» به سال 1302 شمسی (1342 قمری ) در شهرضا به دنيا آمد .
وی پس از طّی دوره شش ساله دبستان به تحصيل علوم ومعارف اسلامی ، در حوزه علمیّه شهرضا پرداخت و پس از چند سال راهی اصفهان شد و در حوزه علمیّه اين شهر، در محضر اساتيدی مانند«ميرزا علی‌آقا شيرازی» ،«صدر كوپايی» ،و شيخ «عباسعلی حبيب‌آبادی»، درس خواند.
آنگاه عازم شهر مقدّس قم گشت و تعلّم علوم دينی معقول و منقول را در نزد استادانی همچون « علّامه طباطبايی» ،آيت‌الله«بروجردی»،«شيخ عباسعلی شاهرودی»،«فكور يزدی» و «مجاهدی‌تبريزی» پی‌گرفت.
وی در سال 1341 شمسی به شهرضا بازگشت و در آنجا از محضر شيخ«محمّد‌هادی فرزانه»، معروف به «حكيم فرزانه» كه در فلسفه وحكمت اسلامی و بويژه در اطلاع بر مكتب مشّاء از سر آمدان روزگار بود،بهره‌ور شد و در همه سال‌های اشتغال به علوم و معارف اسلامی از افادات حكيم «الهی‌قمشه‌ای» نيز بهره می‌برد.
اكنون استاد ناصح‌قمشه‌ای در شهرضا به تدريس علوم دينی اعم از معقول و منقول و وعظ و ارشاد عامه مشغول است.وی با ادبيات فارسی و علی‌الخصوص آثار مولوی، نظامی، سعدی و حافظ انس و الفت دارد و خود نيز از اوايل جوانی، در زمينه شعر فارسی، طبع‌آزمايی می‌كرده است.
captcha