همايش آموزشی «آمران به معروف» مساجد استان قم برگزار شد
کد خبر: 2130646
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۸

همايش آموزشی «آمران به معروف» مساجد استان قم برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: همايش آموزشی، فرهنگی آمرين به معروف مساجد استان قم شب گذشته هشتم خردادماه باحضور فعالان اين عرصه در سازمان تبليغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، اين مراسم شب گذشته هشتم خردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين اسكندری، رئيس سازمان تبليغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی، توليت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، سردار مهدی توكلی فرماندهی انتظامی استان و آمران و مسئولان ستادهای امربه معروف ونهی از منكر مساجد استان قم در سالن اجتماعات اداره‌كل تبليغات اسلامی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين اسكندری، در سخنانی بی‌مهری و بی‌توجهی به دو واژه امربه معروف و نهی از منكر را، مشكل اصلی ناهنجاری‌های امروز جامعه ايران دانست و بر ريشه‌يابی اين مشكل و انجام كار پژوهشی را در اين زمينه خواستار شد.
حجت‌السلام والمسلمين سعيدی در سخنانی كوتاه به اهميت اين دو واجب الهی اشاره كرد و هماهنگی و همدلی مسئولان استان را در احيای اين دو فريضه الهی راهگشا دانست.
سردار جلالی سخنران بعدی همايش، به تبيين فوايد امر به معروف و نهی از منكر در اجتماع و نقش بازدارنده آن در وقوع جرائم پرداخت و نقش آمران به معروف را در اصلاح اجتماع و افراد مؤثر و مفيد دانست.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين حيدری، رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومی فرماندهی انتظامی استان قم به تشريح عملكرد اين نهاد در برخورد با مظاهر و مراكز فساد در قم پرداخت و وضعيت اخلاقی قم را در كشور بی‌مانند و ممتاز دانست.
در بخش ديگری از اين گردهمايی از رؤسای شوراهای امربه معروف و نهی از منكر مساجد قدس و محمديه به عنوان نهادهای فعال در اين امر تجليل شد.
اين گردهمايی به همت اداره‌كل تبليغات اسلامی و ستاد احيای امربه معروف و نهی از منكر استان برگزار شد.
captcha