برگزاری كلاس «فقه اسلامی در كسب و كار» در ذوب آهن اصفهان
کد خبر: 2142814
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱

برگزاری كلاس «فقه اسلامی در كسب و كار» در ذوب آهن اصفهان

كلاس «فقه اسلامی در كسب و كار» روز اول تيرماه در ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، در همه شغل‌ها از جمله تجارت و معاملات، انسان مسلمان می‌تواند شغل خود و فعاليت‌های خود را كه در واقع يك نوع كارگشايی است، به عنوان بهترين عبادت به حساب آورد و علاوه بر پاداش دنيوی، از ثواب‌های اخروی و الهی برخوردار شود.
اسلام برای اينكه روابط اقتصادی نيز همانند روابط اجتماعی با صداقت و راستی و از روی عدالت و رضايت انجام پذيرد و مصالح فردی و اجتماعی تأمين شود و نيز از هرگونه هرج و مرج و اختلاف و درگيری جلوگيری شود و مردم در تمام عرصه‌های زندگی ازجمله معاملات با خيال راحت و خوشی و خرّمی و آرامش زندگی كنند، در زمينه تجارت و معاملات نيز احكام و قوانينی مقرر داشته است تا با اجرای آن‌ها بتوانند زندگی سالم و خداپسندانه‌ای داشته باشند.
بر همين پايه برای اولين‌بار در سطح شركت و حوزه معاونت فروش و بازاريابی ذوب آهن اصفهان كه معاملات گوناگون با مشتريان متفاوتی در طول سال به اشكال مختلف انجام می‌شود، از استادان اهل فن فقه اسلامی بهره جسته و دوره‌ای تحت عنوان آشنايی با فقه اسلامی كسب و كار برای كاركنان مربوطه برگزار كرد.
اين دوره توسط حجت‌الاسلام «تجويدی» از اساتيد حوزه علميه آيت‌الله حكيم اصفهانی به مدت شش ساعت مفيد برگزار و طی آن شركت‌كنندگان با اصول معاملات مباح و حرام و انواع وام‌ها و ... و اخلاق اسلامی كسب و كار آشنا شدند.
captcha