جنايت‌های رخ داده در بحرين نسل‌كشی است
کد خبر: 2144565
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳

جنايت‌های رخ داده در بحرين نسل‌كشی است

گروه اجتماعی: در نشست تخصصی «بررسی نقض حقوق بشر، زنان و كودكان در بحرين» كه امروز، 5 تيرماه، برگزار شد، جنايت‌های رخ داده در كشور بحرين ـ با تحليل قوانين بين‌المللی و شرايطی كه تحقق نسل‌كشی در يك منطقه را محرز می‌كند ـ شنيع‌ترين نوع جنايت، يعنی نسل‌كشی، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا)، نشست تخصصی «بررسی نقض حقوق بشر، زنان و كودكان در بحرين» صبح امروز، پنجم تيرماه، توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و مشاركت مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوری در تالار «ابن‌ سينا»ی كانون اسلامی انصار برگزار شد.
در اين نشست تخصصی، يكی از بانوان فعال در حوزه اجتماعی و سياسی بحرين كه به دلايل امنيتی نام وی منتشر نمی‌شود، گزارشی از وضعيت حقوق بشر به‌ويژه شرايط زنان و كودكان در بحرين ارائه كرد.
وی با تأكيد بر اينكه از حكومتی كه برای قرآن حرمتی قائل نشده و به اين كتاب مقدس، مساجد و حسينيه‌ها بی‌احترامی ‌می‌كند، نمی‌توان انتظار داشت كه به حقوق زنان و كودكان احترام بگذارد، از زندانی بودن 20 زن بحرينی خبر داد و گفت: اين زنان مانند تمام زندانيان بحرينی به‌شدت شكنجه می‌شوند و حتی بسياری از زنان باردار بحرينی كه در زندان بودند، فرزندان خود را سقط كرد‌ه‌اند.
در ادامه مراسم نماهنگی از حضور گسترده زنان بحرينی در راهپيمايی‌های اعتراضی در اين كشور به نمايش درآمد و سپس خيرالله پروين، استاد حقوق بين‌الملل دانشگاه تهران در تحليلی بسيار دقيق به بررسی اين مسئله پرداخت كه، رفتار حكومت بحرين، نقض حقوق بشر است يا نسل‌كشی و يا جنايت عليه بشريت؟
وی با استناد به كنوانسيون‌ها و قوانين بين‌المللی به‌ويژه اساسنامه ديوان كيفری بين‌المللی، جنايت حكومت بحرين را فراتر از نقض حقوق بشر دانست و با برشمردن دلايل خود به عدم توجه شورای امنيت و سازمان ملل به شرايط بحرين اعتراض كرد.
پروين در ادامه سخنان خود با بيان رخدادهايی كه وقوع آنها در يك منطقه نشان‌دهنده نسل‌كشی است، اعلام كرد: بر اساس قوانين بين‌المللی در بحرين نسل‌كشی در حال رخ دادن است.
وی با اشاره به بی‌توجهی سازمان‌های بين‌المللی در محكوم كردن سردمداران بحرينی چاره كار را در محكوم كردن اين حكام در دادگاه‌های داخلی كشورها و دادگاه‌های كيفری دانست.
در پايان اين نشست تخصصی، «فاطمه ابراهيمی»، نماينده سازمان‌های مردم‌نهاد، اعلام كرد: همايشی را با موضوع «زن و بيداری اسلامی» در هفته‌های آينده برگزار می‌كنيم و از همه NGOها و علاقه‌مندان برای مشاركت در برگزاری اين همايش دعوت به عمل می‌آوريم.
captcha