برگزاری نشست خبری مسابقات اذان و جشنواره احكام نماز دانش‌آموزان كشور در مشهد
کد خبر: 2147889
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰

برگزاری نشست خبری مسابقات اذان و جشنواره احكام نماز دانش‌آموزان كشور در مشهد

گروه اجتماعی: نشست خبری بيستمين مسابقات اذان دانش‌آموزان پسر و چهارمين جشنواره احكام و انشای نماز دانش‌آموزان كشور، عصر روز گذشته، ‌11 تيرماه با حضور معاون اداره‌كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش كشور در خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، در اين نشست «محمدرضا عاقل‌زاده»، معاون اداره‌كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش كشور از آغاز بيستمين دوره مسابقات اذان دانش‌آموزان پسر كشور از عصر امروز، 12 تيرماه با حضور 231 شركت‌كننده در سه بخش اذان‌گويی، مفاهيم و صحيح‌خوانی نماز خبر داد.
وی با بيان اينكه جشنواره احكام و انشای نماز تنها در مرحله استانی به صورت رقابتی است و در مرحله كشوری به صورت جشنواره و برپايی كارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود، به بيان تعداد شركت‌كنندگان در اين جشنواره پرداخت و تعداد آن‌ها را يك هزار نفر شامل 500 شركت‌كننده پسر و 500 شركت‌كننده دختر اعلام كرد.
معاون اداره‌كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش كشور همچنين جذاب برگزار شدن اينگونه مسابقات و جشنواره‌های كشوری را از راه‌های افزايش تعداد شركت‌كنندگان در مرحله آموزشگاهی اين مسابقات دانست.
«ابراهيم محمدی»، معاون پرورشی و تربيت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی نيز به ارائه توضيحاتی در مورد بيستمين دوره مسابقات اذان دانش‌آموزان پسر كشور پرداخت و از برگزاری اين مسابقات تحت عنوان يادواره مرحوم مؤذن خراسانی، «آقاتی» خبر داد و به مواردی هم چون حضور مؤذنان برتر كشوری در اين مسابقات، اذان‌گويی توسط مؤذنانی با مليت‌های مختلف و اجرای نمايش بدون كلام توسط 120 دانش‌آموز در مراسم افتتاحيه و همچنين مشاركت ضعيف نهادها و مؤسسات فرهنگی استان در اجرای اين مسابقات اشاره كرد.
وی با بيان اينكه مراسم افتتاحيه چهارمين جشنواره احكام و انشای اذان ويژه پسران 16 تيرماه و ويژه دختران 22 تيرماه در مجتمع فرهنگی ـ ورزشی شهيد علی حميدی برگزار می‌شود، از برپايی كارگاه‌های آموزشی اين جشنواره به مدت چهار روز در مركز تربيت معلم شهيد بهشتی برای پسران و در مركز تربيت معلم شهيد هاشمی‌نژاد برای دختران خبر داد.
معاون پرورشی و تربيت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنين اظهار كرد: ما هر ساله ميزبان 100 هزار دانش‌آموز و 200 هزار نفر از همكاران فرهنگی خود از سراسر كشور در مشهد هستيم و هم‌اكنون 5 هزار دانش‌آموز از سراسر كشور در شهر مشهد در حال رقابت در قالب مسابقات فرهنگی و ورزشی هستند كه آمار مربوط به كل تابستان برابر با 12 هزار نفر است.
محمدی با بيان اينكه در دهه كرامت نزديك به 2 هزار نفر از دانش‌آموزانی كه تاكنون موفق به زيارت امام‌رضا(ع) نشده‌اند، پس از شناسايی عازم مشهد می‌شوند، گفت: به طور كلی فضای آموزشی مشهد در اختيار دانش‌آموزان كشوری قرار می‌گيرد و دانش‌آموزان ما نمی‌توانند از آن استفاده كنند ضمن اينكه سهم دانش‌آموزان مشهدی از بودجه زيارت صفر است.
وی با اعلام اينكه امروز مشهد به فضاهای تربيتی نياز جدی دارد، تأكيد كرد: به دليل نبود ظرفيت، دانش‌آموزان به جای رفتن به اردوگاه‌ها و فضاهای مناسب تربيتی، به هتل‌ها می‌روند كه اين امر با روحيه و اقتضائات سنی دانش‌آموزان تناسبی ندارد.
معاون پرورشی و تربيت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز كرد: اگر خيرينی برای ايجاد فضاهای تربيتی مناسب اعلام آمادگی كنند، ما زمين‌هايی در بهترين نقاط شهر در اختيارشان می‌گذاريم.
captcha