تربيت مؤذنان جوان پاسداشت شعائر اسلامی است
کد خبر: 2152447
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳

تربيت مؤذنان جوان پاسداشت شعائر اسلامی است

گروه سياسی و اجتماعی: يكی از داوران مسابقات اذان در كردستان با تاكيد بر توسعه و ترويج فرهنگ اذان در جامعه، تربيت مؤذنان جوان را پاسداشت شعائر اسلامی عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كردستان، «زاهد مرادی»، يكی از داوران مسابقات اذان در كردستان، گفت: توسعه و ترويج فرهنگ و اذان در جامعه، باعث ايجاد رقابت سالم بين جوانان و نوجوانان می شود زيرا كه ترويج فرهنگ اذان‌گويی بين جوانان، تربيت مؤذنان جوان پاسداشت شعائر اسلامی است.
وی با بيان اينكه بلال حبشی به‌عنوان مؤذن رسول اكرم(ص)، در صدر اسلام از محبوبيت خوبی نزد اصحاب پيامبر(ص) برخوردار بود، اظهار كرد: اين موضوع اهميت دين اسلام و ارزشی را كه برای مؤذن در نظر دارد، به خوبی نشان می‌دهد.
مرادی افزود: مؤذن از نظر قرآن مقام والايی دارد و حتی در رديف علما و مبلغان اسلام قرار گرفته و همواره به خدا عشق می‌ورزد و در انجام عبادات جدی، و وقت شناس است.
اين داور قرآنی در ادامه با اشاره به اينكه امسال آمار ثبت‌نام‌كننده در رشته‌های اذان به‌ صورت ميانگين با رشد خوبی روبه‌رو بوده است، اعلام كرد: نهادينه كردن ارزش‌های معنوی و تقويت بنيه‌های اعتقادی و مذهبی جوانان از مهمترين اهداف اين مسابقات است.
مرادی با اشاره به اينكه مسابقات اذان 100 امتياز دارد، عنوان كرد: صوت و فاكتورهای آن 35 امتياز، صحت و فصاحت الفاظ 20 امتياز، لحن آهنگ 35 امتياز و اجرای ممتاز اذان 10 امتياز دارد.
وی در پايان خواستار همكاری بيشتر مركز بزرگ اسلامی استان با مؤذنان جوان شد.
captcha