تربيت‌شدگان مساجد می‌توانند مديران موفق آينده باشند
کد خبر: 2158671
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۵

تربيت‌شدگان مساجد می‌توانند مديران موفق آينده باشند

گروه سياسی و اجتماعی: مسجد بهترين پايگاه تنظيم سامانه اخلاقی و بهترين مركز برای تربيت انسان‌های شايسته و دينی است و تربيت‌شدگان مساجد می‌توانند مديران موفق آينده باشند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمين «حسن بابايی» دبير شورای امربه معروف و نهی از منكر اداره كل تبليغات اسلامی اصفهان دوم مردادماه گفت : مسجد سرجمع همه تلاش‌های دينی است كه می‌تواند بهترين نقش را در كاهش نابسامانی‌های اجتماعی در سطح خرد و كلان داشته باشد.
بابايی افزود: مسجد بهترين پايگاه تنظيم سامانه اخلاقی و بهترين مركز برای تربيت انسان‌های شايسته و دينی است.
وی در پاسخ به جايگاه فرهنگ آفرينی مسجد در تحولات اجتماعی اظهار كرد: تمام تحولات و تغييرات اجتماعی به شكل‌گيری اخلاقی و هويت انسانی و شخصيت درونی انسان بازمی‌گردد و هر چه سامانه روحی افراد جامعه، متخلق به اخلاق منظم و الهی باشد، تحولات اجتماعی آن جامعه بر طبق همان سامانه تنظيم و برنامه ريزی می‌شود.
مسئول تشكل‌های دينی اداره كل تبليغات اسلامی اصفهان تاكيد كرد: ريشه تمام نابسامانی‌ها و نابهنجاری‌های رفتاری حتی در حاكميت غير الهی و غير دينی، به سامانه منفی كه در درون جامعه وجود دارد، بر می‌گردد.
دبير شورای امربه معروف ونهی از منكر اداره كل تبليغات اسلامی استان اصفهان تربيت انسان‌های برجسته و دينی در مسجد را يادآور شد و گفت: چنين افرادی می‌توانند مديران يك جامعه ايده آل اسلامی باشند و اگر كليد مديريت اجتماعی در دست خروجی ها و فارغ التحصيلان مسجد باشد، اين افراد می‌توانند در مسائل كلان اجتماعی و اصلاحات نقش آفرين باشند.
وی تصريح كرد: به تجربه ثابت شده كه در مقياس كوچك تر نيز در هر محله‌ای به هر اندازه كه مسجد با جامعه و روحانيت انس داشته باشد،مسائل نابسامان اجتماعی و بن بست اخلاقی و مشكلات خانمان سوزی مانند اعتياد كمتر وجود دارد و هر جا مسجدی آباد بود و روحانی فعالی وجود داشت، آن ناحيه از ضربات سهمگين و تيرهای زهرآلود مفاسد اجتماعی مصونيت بيشتری داشته است.
بابايی در پاسخ به نقش عقل و اعتقادت نخبگان جامعه در تاثيرگذاری فرهنگ مسجد نيز گفت: در مسجد امام جماعت و نمازگزاران در زمره نخبگان محسوب می‌شوند، چرا كه همانند حج ابراهيمی، مسجد خانه‌ای است كه همه افراد تعلق ويژه‌ای به آن دارند و با همه تعلقات شخصيتی، هيچ تعلق حزبی و گروهی و فردی در مسجد وجود ندارد.
وی اظهار كرد: در صف نماز جماعت يك جامعه مذهبی و موحد، همه افراد با منصب‌های مختلف از قشرهای مختلف حضور دارند و همه مفتخرانه در پيشگاه پروردگار نشسته‌اند.
captcha