جشنواره مديحه سرايی زمينه‌ای مناسب در راستای فرهنگ‌سازی دينی است
کد خبر: 2174396
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵

جشنواره مديحه سرايی زمينه‌ای مناسب در راستای فرهنگ‌سازی دينی است

گروه سياسی و اجتماعی: دبيراجرايی جشنواره ملی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی، جشنواره مديحه سرايی را زمينه‌ای مناسب در راستای فرهنگ سازی دينی اعلام كرد.

«سعيد نوريان»، دبيراجرايی ششمين جشنواره سراسی مديحه سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اردبيل، با اعلام اين مطلب، برگزاری جشنواره بين‌المللی امام رضا (ع) را يك حركت عظيم فرهنگی برای تبيين ابعاد وجودی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)عنوان كرد و گفت: اين حركت عظيم فرهنگی يكی از روشهای بسيار مناسب و تأثير گذار بيان و معرفی ابعاد وجودی حضرت ثامن الحجج در گوشه گوشه كشور شيعی ايران و همچنين ساير كشورها ست.
وی افزود :حضور و وجود مقدس حضرت امام رضا (ع) در ايران باعث گرديده است كه ما شيعيان، خراسان را قبله هشتم خود دانسته و بوی مكه ، مدينه، نجف و كربلا را از وجود اين امام همام كه با زندگی ما ايرانيان عجين گرديده است،استشمام نمائيم.
دبير اجرايی جشنواره در استان اردبيل تصريح كرد: از جمله تأثيرات بسيار مهم اين جشنواره حضور مناديان ساير مذاهب اسلامی از تمامی جهان و نيز حضور تمامی عاشقان اهل بيت است كه در حقيقت می تواند بهترين بستر جهت تبلور واقعی وحدت اسلامی قلمداد شود.
وی افزود: برگزاری چنين جشنواره ای فرصتی است برای ترويج فرهنگ بيداری و مسيری است برای رهائی همه انسانهای طالب كمال و سعادت با استعانت از تفكر توحيدی و بستری برای تثبيت جايگاه امامت و ولايت و گسترش تفكر و فرهنگ منور رضوی در جای جای اين دنيای پهناور است.
سعيد نوريان رويكرد اصلی اين جشنواره را ايجاد زمينه ای مناسب در راستای فرهنگ سازی دينی عنوان كرد و گفت: چنين جشنواره ای می تواند بستر مناسبی جهت تبيين فلسفه امامت و شخصيت آنحضرت به تمام جهانيان و بخصوص مسلمانان ساير مذاهب بوده و گام بلندی در احيای هويت انسانی در سرتاسر جهان باشد.
مسئول دبيرخانه دايمی جشنواره ملی مديحه سرايی، چاوشی خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی از آمادگی استان ولايی و اهل بيتی اردبيل برای برگزاری آبرومندانه جشنواره ملی مديحه سرايی، چاوشی خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی خبر داد و گفت: ديار ولايت محور دارالارشاد اردبيل هميشه مفتخر به چاكری اهل بيت (ع) بوده و نام آن با نام ائمه اطهار به خصوص ابا عبدالله الحسين و حضرت ابوالفضل در تمامی جهان شناخته می شود، شاعران، مداحان و شيفتگان ولايت مدار اردبيلی در همه حال منتظر فرصتی هستند تا با اجرای هنرهای مقدس و متعالی خود بستر مناسبی را برای ترويج فرهنگ مقدس رضوی در قالب مديحه سرائی،چاوشی و ابتهال و تواشيح فراهم نمايند.
وی با اعلام اينكه هماهنگی های لازم با مداحان، چاوشی خوانان و مبتهلين و گروههای تواشيح سراسر كشور برای ارسال آثار به اين جشنواره بعمل آمده، از انتشار يك مجموعه نفيس و ماندگار با صدای مداحان برگزيده پنج دوره جشنواره خبرداد و گفت: در كنار اين مجموعه ارزشمند، دو عنوان كتاب نيز چاپ و در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
وی ايجاد دبيرخانه دايمی اين رويداد مهم را در اردبيل مثبت و سازنده اعلام كرد و خواستار مشاركت بيشتر دستگاههای اجرايی استان برای برگزاری اين جشنواره در ايام دهه كرامت در شهرهای مختلف استان شد.
نوريان تأكيد كرد: دههم شهريورماه آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره است كه در صورت نياز اين زمان تا پانزدهم شهريور قابل تمديد خواهد بود.
captcha