افشاگری دختر پادشاه اسبق عربستان درباره فساد مالی مسئولان سعودی
کد خبر: 2181819
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲

افشاگری دختر پادشاه اسبق عربستان درباره فساد مالی مسئولان سعودی

گروه بين‌الملل: «بسمة بنت سعود بن عبدالعزيز»، دختر پادشاه اسبق عربستان، با انتقاد از وضعيت نابسامان اقتصادی در كشورش، درباره فساد مالی مقامات سعودی افشاگری كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(اينا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی shbkh، بسمه بنت سعود بن عبدالعزيز، دختر «سعود بن عبد العزيز آل سعود»، پادشاه اسبق عربستان و همچنين برادرزاده پادشاه كنونی اين كشور از مسئولان سعودی خواست با فساد مالی مبارزه كرده و درباره هدر رفتن 80 ميليارد ريال سعودی در طرح توسعه مسجدالحرام تحقيق كنند.
برادرزاده پادشاه عربستان، مسئولان اجرايی كشورش را مسئول پنهان‌كردن حقايق مربوط به هدر‌ رفتن 80 ميليارد ريال سعودی در توسعه مسجدالحرام دانست و گفت: طرح‌های توسعه در شهر مكه و ساخت‌ هتل‌ها و استراحتگاه‌های لوكس در اين شهر، به ضرر ساكنان مكه بوده و فقر شديد برخی از آنان را در پی داشته است.
وی همچنين طی مقاله‌ای در وبلاگ خود آورده است: در حالی كه ما در ساخت استراحتگاه‌ها و اماكن گردشگری در مكه و خيابان‌های اين شهر غرق شده‌ايم، ساكنان مكه از فقر و گرسنگی و تخريب خانه‌هايشان برای ساخت‌و‌سازهای جديد رنج می‌برند، كسی كه حرف مرا باور ندارد، به خيابان‌های مكه برود تا شكم‌های گرسنه، بدن‌های رنجور از شدت فقر و همچنين كودكان و سالخوردگانی را كه از بيماری‌های وخيم رنج می‌برند، از نزديك ببيند.
بسمة بنت سعود بن عبدالعزيز در پايان يادآور شد: ساكنان مكه در حالی از فقر رنج می‌برند كه يكی از اتاق‌های هتل‌‌های مقابل مسجدالحرام به ده‌ها هزار ريال اجاره داده می‌شود و مسئولان سعودی به صاحبان املاك مصادره شده، پول پرداخت كرده و به زور آنان را مجبور می‌كنند كه از مصادره املاكشان راضی شوند.
سعود بن عبد العزيز آل سعود، پادشاه اسبق عربستان از نهم نوامبر 1953 ميلادی تا دوم نوامبر 1964 ميلادی بر اين كشور حكمرانی كرد.
captcha