فرصت دو روزه تركيه به ديپلمات‌های اسرائيلی برای ترك خاك اين كشور
کد خبر: 2182890
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱

فرصت دو روزه تركيه به ديپلمات‌های اسرائيلی برای ترك خاك اين كشور

گروه بين‌الملل: وزارت امور خارجه تركيه به همه ديپلمات‌های عالی‌رتبه اسرائيلی مستقر در خاك اين كشور تا پايان امروز، 16 شهريور ماه، فرصت داد تا اين كشور را ترك كنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Palestine Info»، تركيه، در پی بالاگرفتن كشمكش‌ها با رژيم صهيونيستی، به اخراج ديپلمات‌های عالی‌رتبه اسراييل و كاهش روابط ديپلماتيك خود با اين رژيم به پايين‌ترين سطح مبادرت كرده است.
به دنبال امتناع تل‌آويو از عذرخواهی در قبال حمله به كاروان كمك‌رسانی آزادی كه سال گذشته از كشور تركيه عازم غزه بود و به كشته شدن 9 نفر از شهروندان اين كشور انجاميد، سفير رژيم صهيونيستی در تركيه و پس از آن دبير دوم سفارت، رايزن و وابسته نظامی اين رژيم مجبور به ترك خاك تركيه شدند.
تركيه همچنين تصميم گرفته است كه رژيم صهيونيستی را به دليل محاصره نوار غزه و كشتن سربازان و افسران كاروان آزادی در دادگاه عدالت بين‌الملل به پای ميز محاكمه بكشاند.
در پاسخ به اين اقدام تركيه، اسراييل نيز ضمن اصرار بر خودداری از عذرخواهی، از تصميم اين رژيم برای اخراج سه تن از ديپلمات‌های ارشد تركيه از سرزمين‌های اشغالی خبر داد.
captcha