جشنواره فرهنگی اعياد رضوی در مهدهای كودك زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 2187609
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۴

جشنواره فرهنگی اعياد رضوی در مهدهای كودك زنجان برگزار می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: معاون امور اجتماعی بهزيستی استان زنجان از اجرای جشنواره فرهنگی و آموزشی اعياد رضوی و طرح «زائران كوچك» در مهدهای كودك تحت نظارت بهزيستی استان زنجان خبرداد.

«توران كاظمی»، كارشناس مسئول دفتر امور كودكان بهزيستی استان زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرانی ايران (ايكنا) شعبه زنجان، گفت: جشنواره فرهنگی و آموزشی اعياد رضوی و طرح «زائران كوچك » در مهدهای كودك تحت نظارت بهزيستی استان زنجان از 7 لغايت 17 همر‌ماه اجرا می‌شود.
وی ابراز كرد: مخاطبين اين جشنواره كودكان سه تا شش ساله و اوليا آ‌ن‌ها، مديران و مربيان مهدهای كودك بهزيستی هستند.
وی يادآورشد: برگزاری اين جشنواره اهداف مهمی چون تعميق و درونی نمودن محبت به امام‌رضا(ع)، حضرت‌معصومه (س) و حضرت شاه‌چراغ را در خردسالان بعنوان پيام رسانان قرآن و اهل‌بيت‌(ع) دنبال می‌كند.
كاظمی ايجاد حس دوستی در بين نونهالان را به عنوان ايرانيان ميزبان ضامن آهو از ديگر اهداف جشنواره برشمرد و اظهار كرد: ايجاد نشاط و مشاركت اجتماعی در بين گروه‌های هدف، مشاركت بين مرتبطان با كودكان ازجمله والدين، مديران و مربيان مهدها و شناساندن ارزش‌ها و شخصيت‌های تأثيرگذار دين اسلام در ايران، علاوه بر تقويت مشاركت بين‌بخشی از مهم‌ترين دستاوردهای اين جشنواره است.
اين مقام مسئول، از برگزاری مسابقات ويژه كودكان در اين جشنواره خبر داد و خاطر نشان كرد: در گروه كودكان مسابقات درسه رشته هم‌خوانی «سرود و تواشيح»، تك‌خوانی «دكلمه و سرود»، نقاشی، كاردستی و نمايش برگزار می‌شود.
وی، پژوهش، خوشنويسی، دل‌نوشته، نقاشی و كاردستی را عناوين مسابقه ويژه والدين و مربيان مهدهای كودك دانست و تصريح كرد: موضوعات اين جشنواره در بيش از هشت محور اصلی تعيين شده است.
كاظمی زندگی و سيره علمی و عملی امام‌رضا(ع)، حضرت‌معصومه(س) و شاه‌چراغ و زيبائی‌های حرم مطهر ، ملقب شدن امام‌رضا(ع) به نام ضامن آهو، فضايل اخلاقی، سيره تربيتی و عشق به ايران را از موضوعات اين جشنواره برشمرد و ابراز كرد: اين جشنواره به‌طور همزمان با روز جهانی كودك و نيز دهه كرامت در سطح كشور اجرا می‌شود.
كارشناس مسئول دفتر امور كودكان بهزيستی استان زنجان يادآور شد: اين جشنواره هفتم تا 17 مهرماه سال‌جاری و بصورت استانی برگزار می‌شود و برگزيدگان به مرحله كشوری راه می‌يابند.
captcha