اعلام مصوبات قرآنی هيئت دولت در اردبيل/ افزايش حمايت‌ از مؤسسات قرآنی مناطق محروم
کد خبر: 2188409
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۶

اعلام مصوبات قرآنی هيئت دولت در اردبيل/ افزايش حمايت‌ از مؤسسات قرآنی مناطق محروم

گروه فعاليت‌های قرآنی: در سفر هيئت دولت به اردبيل، طی برگزاری جلسات مشتركی با حضور مديران و فعالان قرآنی اين استان مصوب شد كه ميزان حمايت‌ از مؤسسات قرآنی مناطق محروم از 50 درصد به 80 درصد افزايش يابد.

مهدی طاهری، كارشناس قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) ضمن اعلام اين خبر افزود: در سفری كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه رئيس جمهور هفته گذشته به اردبيل داشتند، جلسات مشتركی را با حضور مديران و فعالان قرآنی داشتند.
وی ادامه داد: در اين سفر دو نشست عمومی و تخصصی با فعالان قرآنی برگزار شد كه در نشست اول حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدی، مدير روابط عمومی مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور و محمدحسين فدوی رييس اداره حمايت‌های اين مركز حضور داشتند.
وی اضافه كرد: در اين جلسه تمامی آيين‌نامه‌های حمايتی ‌‌مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور بررسی و برای مديران موسسات قرآنی تشريح شد. اين حمايت‌ها در زمينه تجهيز ساختمان، حمايت‌های آموزشی، بيمه تكميلی فعالان قرآنی و مربيان قرآنی موسسات، حمايت از طرح‌ها و برنامه‌ها اين موسسات و ... بود.
كارشناس قرآن و عترت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل تصريح كرد: همچنين مقرر شد كه ميزان مشاركت ‌‌مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور برای موسسات قرآنی كه در مناطق محروم قرار دارند، از 50 درصد به 80 درصد رسيده است و اين ميزان هم در ابتدای كار پرداخت می‌‌شود.
وی بيان كرد: در ديدار مسئولان از استان اردبيل سعی شد تا حد امكان وضعيت تمامی موسسات بررسی شود و مشكلات آن‌ها مرتفع شود. مسئولان مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور با توجه به موقعيت خاص جغرافيايی و منطقه از مجموع فعاليت‌های دينی و قرآنی اين استان ابراز رضايت كردند.
اين فعال قرآنی در خصوص ديگر دستاوردهای اين جلسه توضيح داد: در اين نشست علاه بر مديران موسسات قرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مديران موسسات قرآنی سازمان تبليغات اسلامی نيز حضور داشتند و مشكلات بيمه آن‌ها نيز بررسی شد و مقرر شد تا با تكميل پرونده نسبت به بيمه خود اقدم كنند.
وی افزود: در اين سفر مديران موسسات قرآنی و مديران كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبيل ديداری با سيدمحمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند. افتتاح بزرگترين مدرس قرآنی در اردبيل از ديگر برنامه‌های وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز پنج‌شنبه، 24 شهريورماه بود.
وی ادامه داد: زيربنای اين مدرسه بالغ بر پانصد هزار متر مربع است و شامل 18 باب كلاس می‌شود. همچنين اين مدرسه به سالن آمفی‌ تئاتر و تجهيزات خاص آموزشی است. اين بنا در سه طبقه ساخته شده است و پذيرای دانش‌آموزان در مقطه راهنمايی است.
وی گزارش داد: در اين سفر 73 باب از كانون‌های مساجد فرهنگی و هنری مساجد استان اردبيل با حضور مديران آنها و با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسجد قديمی اردبيل با عنوان مسجد «پير مادر» افتتاح شد و مقرر شد كه حمايتهای ويژه‌ای در تجهيز و امور كتابخانه و ... صورت بگيرد.
طاهری گفت: بنابر تاكيد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه فعاليت‌های مساجد كانون فرهنگی و هنری استان و موسسات قرآنی 18 درصد از بودجه شاخصه‌های فرهنگی با محوريت امور قرآنی و دينی اختصاص يابد و تاكيد شد كه در بحث بيمه فعالان قرآنی تفاوتی بين مديران ارشاد و سازمان تبليغات وجود ندارد.
captcha