آغاز ششمين جشنواره «مديحه‌سرايی رضوی» در اردبيل
کد خبر: 2197816
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷

آغاز ششمين جشنواره «مديحه‌سرايی رضوی» در اردبيل

گروه فرهنگ و هنر: ششمين جشنواره مديحه‌سرايی‌، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی به ميزبانی اردبيل يكشنبه 10 مهر ماه در صحن متبرك امامزاده سيد «سليمان» در فخرآباد مشگين‌شهر آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اردبيل، «سعيد نوريان»، دبير جشنواره مديحه‌سرايی رضوی اردبيل در مراسم افتتاح اين جشنواره گفت: در اين جشنواره كه به مدت سه روز برگزار خواهد شد گروه‌های چاوشی‌خوانی مبتهلين و تواشيح از سراسر كشور حضور دارند و به رقابت می پردازند .
وی افزود: در ششمين جشنواره سراسری رضوی تعداد 426 اثر توسط 876 نفر از تمامی استانهای كشور به مدت سه روز در جشنواره ارائه خواهد شد.
نوريان ادامه داد: از اين تعداد 20 اثر در بخش مداحی 13 اثر در ابتهال 14 اثر در تواشيح و 8 اثر در چاوشی خوانی منتخب شده اند.
سعيد نوريان در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دهه كرامت، حضرت امام رضا(ع) را معدن كرامت و بخشش توصيف كرد و گفت: ائمه اطهار(ع) با بركات و كرامات خود جامعه بشری را از گمراهی و جهل رهانيده و آنان را به سوی نور راهنمايی كرده‌اند.
دبير اجرای جشنواره با تأكيد بر پيروی از راه و سيره ائمه اطهار اظهار كرد: با آغاز دهه كرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان‌های تابع نيز برگزار می‌شود.
نوريان برگزاری جشن‌های دهه كرامت را در شناساندن فرهنگ اسلامی به جوانان مفيد مؤثر خواند و گفت: اين جشن‌ها بايد باشكوه بيشتر و با هدف ايجاد شور و نشاط در محافل عمومی اجرا شود.
بخش دوم برنامه به صورت اجرای مسابقات حضوری در رشته های مداحی، چاوشی، ابتهال و تواشيح ساعت 17 در مجتمع فرهنگی و هنری فدك اردبيل برگزار خواهد شد.
captcha