اذان در بين رشته‌های قرآنی در چهارمحال و بختياری مهجور مانده است
کد خبر: 2201210
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۵

اذان در بين رشته‌های قرآنی در چهارمحال و بختياری مهجور مانده است

مؤذن برتر كشوری در استان چهارمحال و بختياری گفت: با توجه به اهميت بالايی كه به رشته‌های قرآنی در چهارمحال و بختياری داده شده اما به رشته اذان توجه لازم صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، جلال شمس، مؤذن برتر كشوری، سطح اذان‌گويی در كشور را نسبت به ساير كشورهای اسلامی مطلوب ارزيابی كرد و گفت: سطح اذن‌گويی در كشور در وضعيت خوبی قرار دارد و خوشبختانه افراد مستعد و توانمندی در اين حوزه در كشور فعال هستند، اما بايد گفت در سطح استان چهارمحال و بختياری با توجه به استعدادها و قابليت‌های فراوانی كه در اين بخش وجود دارد توجه چندانی به آن نشده است.
وی افزود: استان چهارمحال و بختياری در بخش اذان‌گويی حرف‌های زيادی برای گفتن دارد اما به دليل كم‌توجهی به اين بخش متأسفانه آن‌طور كه شايسته است شاهد پيشرفتی زيادی در اين حوزه نبوده و اين رشته ارزشی در حاشيه قرار گرفته است.
شمس آموزش را مهمترين راهكار رشد و تقويت اذان‌گويی در استان عنوان كرد و گفت: برگزاری كلاس‌های آموزشی و بهره‌گيری از اساتيد مجرب و توانمند می‌تواند اين رشته را به جايگاه واقعی خود در اين استان برساند.
همچنين، يكی از مداحان اهل بيت(ع) در چهارمحال و بختياری تصريح كرد: هرچند علی‎رغم كمبودها و عدم امكانات لازم، مؤذنان استان تاكنون در عرصه‌های ملی و بين‌المللی درخشش خوبی داشته‌اند اما بايد گفت كه اين رشته هنوز به حد كمال و سطح مطلوب خود نرسيده است كه اين موضوع توجه بيش از پيش مسئولان ذيربط به اين حوزه را می‌طلبد.
شمس ايجاد انگيزه و اهميت دادن به جوانان و نوجوانان علاقه‌مند و با استعداد رشته اذان را از ديگر راهكارهای رشد و پيشرفت آن دانست و گفت: جوانان و نوجوانان بسياری در استان وجود دارند كه به رشته اذان‌گويی علاقه و استعداد فراوانی داشته اما به دليل كمبود امكانات و فراهم نبودن شرايط لازم انگيزه خود را از دست داده و اين رشته را ادامه نمی‌دهند.
وی با بيان اينكه مبحث اذان از مهمترين مباحث قرآنی است، تصريح كرد: مبحث اذان نه تنها يكی از مهمترين مباحث قرآنی به شمار می‌رود بلكه به نوعی اين دو موضوع مكمل يكديگر هستند كه توجه به يكی رشد و پيشرفت ديگری را نيز به دنبال خواهد داشت.
مؤذن برتر كشوری در توصيه‌ای به جوانان و نوجوانان علاقه‌مند و مستعد اذان‌گويی بيان كرد: تمرين و پشتكار مهمترين رمز پيروزی در هر رشته و حرفه‌ای است چراكه اين افراد با تمرين و تلاش توانايی‌های خود را باور كرده و اين گام مهمی در راستای پيروزی و موفقيت آن‌ها خواهد بود.
وی در پايان از مسئولان ذيربط خواست تا به مبحث اذان‌گويی در اين استان توجه بيشتری كرده و با برگزاری مسابقات و كلاس‌های آموزشی استعدادهای نهفته اين عرصه را شناسايی و در جهت شكوفا كردن آن‌ها اقدام كنند.
يادآور می‌شود، جلال شمس يكی از مؤذنان برتر كشوری است كه از هفت سالگی به اين رشته علاقه‌مند و مشغول فعاليت شد و تاكنون بيش از 15 سال است كه در اين عرصه فعاليت دارد، وی چندين بار در مسابقات استانی چهارمحال و بختياری حائز مقام اول شده و همچنين در سال‌های اخير توانسته مقام اول كشوری در رشته اذان را كسب كند. جلال شمس همچنين از مداحان توانمند كشوری است كه تاكنون چندين آلبوم را در كارنامه خود ثبت كرده است.
captcha