اولين همايش «دختران سرزمين آفتاب» در اراك برگزار شد
کد خبر: 2201575
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱

اولين همايش «دختران سرزمين آفتاب» در اراك برگزار شد

گروه فرهنگ و هنر: اولين همايش «دختران سرزمين آفتاب» با اجرای مراسمی نمادين به مناسبت سالروز ميلاد امام رضا(ع) در كانون امام خمينی(ره) شهر اراك برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مركزی، «سيف‌الله كريم‌زاده»، مديركل آموزش و پرورش استان مركزی ضمن تبريك به‌مناسبت سالروز ميلاد باسعادت ثامن الحجج(ع)، گفت: با ورود امام رضا(ع) به ايران فاجعه‌ای عظيم در جهت شهادت ايشان رخ داد، ولی در مقابل اگر ايشان پای بر اين وادی نمی‌نهادند يك شيعه اثنی عشری از وجود ايشان محروم می‌گشت.
وی افزود: امام رضا(ع) آن وجود بی‌بديل يا جام جمی است كه ما تمام عالم هستی را در وجود او می‌بينيم و مادامی كه به ائمه(ع) توسل جوييم حضور معنوی آن‌ها را در زندگی خود خواهيم ديد.
كريم‌زاده اظهاركرد: پيروی از امامت از اركان اصلی در دين اسلام است همانگونه كه وقتی امام رضا(ع) وارد شهر نيشابور شدند و در بين عده‌ای سنی مذهب به اين مطلب اشاره كردند.
مديركل آموزش و پرورش با بيان حديث سلسله الذهب «كلمه لا اله الا الله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی بشرطها و انا من شروطها»، خاطرنشان كرد: امام رضا(ع) در بدو ورودشان اين حديث را كه با معنای «هر كس آن را بگويد، داخل حصار من شده و هر كس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است. اما در صورتی كه به شرط‌‌های آن عمل شود، و من يكی از آن شرط‌‌ها هستم» آمده است. به نقل از پدران خويش خطاب به مردم نيشابور عنوان كردند.
وی در بيان تفسير اين حديث اضافه كرد: اين حديث كه با عنوان زنجير طلا نيز خوانده می‌شود بدين معناست كه كلمه «لا اله الا الله» يك كلمه محكم است كه هر كس وارد آن شود در امان می‌ماند و آن توحيد است و از شرايط وارد شدن در توحيد امامت و دوستی اهل بيت(ع) است.
مديركل آموزش و پرورش استان مركزی بيان كرد: هر نهاد و موسسه‌ای محصولات و توليداتی دارد كه آن را به عنوان دستاوردهای خود به منصه نمايش بگذارد و شما دانش‌آموزان از دستاوردهای آموزش و پرورش هستيد كه با حجاب خود و پوشيدن لباس فرم ارزش‌های اين نهاد را تكامل می‌بخشيد.
به گزارش ايكنا، «ابوالفضل هاشمی»، رييس آموزش و پرورش ناحيه يك آموزش و پرورش نيز در ادامه ضمن تشكر از مديران، معاونان و مديران پرورشی و جمعی از مسئولان كه در اين همايش شركت كردند، گفت: مطمئنأ از عنايات امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) است كه اين همايش شكل گرفت و ما شاهد اين جلوه‌های ويژه در اين مراسم بوديم.
وی افزود: تداوم نهضت اسلامی ما بر پايه دو ركن بوده است؛ اولين ركن حفظ دين جهاد است و ما نيز همواره بايد در عرصه‌های مختلف زندگی كار جهادی انجام دهيم و از امام حسين(ع) و امام خمينی(ره) بعنوان جهادگران نمونه تاريخ درس بگيريم.
هاشمی در ادامه از مهاجرت به‌عنوان ركن ديگر در تداوم نهضت اسلامی ياد كرد و افزود: مهاجرت همان عملی است كه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برای تداوم دين انجام دادند.
رييس آموزش و پرورش ناحيه يك اراك در پايان، اضافه كرد: ما بايد به پيروی از ائمه(ع) و برای ماندگاری انقلاب اسلامی كه حاصل كار 240 هزار شهيد است كار جهادی انجام دهيم.
بر اساس اين گزارش، همايش فعاليت‌های هم‌چون تهيه ماكتی از حرم امام رضا(ع)، برپايی غرفه كتاب و ايستگاه راديويی و پخش برنامه زنده در محوطه بيرونی كانون امام خمينی(ره) انجام شد.
يادآور می‌شود، بخش نامه‌ای به امام رضا(ع)، اجرای نمادين زيارت معنوی امام‌رضا(ع) و اجرای گروه چاوشی‌خوانی از ديگر برنامه‌های جانبی اين همايش بود.
captcha