اعلام مهلت ارسال آثار به نخستين جشنواره سراسری تصويرسازی قرآنی در تبريز
کد خبر: 2203687
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳

اعلام مهلت ارسال آثار به نخستين جشنواره سراسری تصويرسازی قرآنی در تبريز

مهلت ارسال آثار به نخستين جشنواره سراسری تصويرسازی قرآنی تا 15 دی‌ ماه سال جاری اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، به همت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربايجان شرقی، نخستين جشنواره سراسری تصويرسازی قصص قرآنی برگزار می‌شود.
از جمله اهداف برگزاری اين جشنواره گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی و تقويت آن در جامعه، تعامل ميان هنرمندان تصويرگر و ناشران، ارج نهادن به تلاشهای هنرمندان و اساتيد فعال درعرصه هنرهای اسلامی، شناسايی هنرمندان جوان و زمينه سازی برای رشد و نوآوری و خلاقيت آنان و ايجاد زمينه‌ای فرهنگی و هنری برای ارتباط و همبستگی بيشترميان هنرمندان و مسئولان است.
هنرمندان بايد موضوعات آثار تصويرسازی خود را از داستان‌های نقل شده در قرآن كريم و با كتب منتشر شده درباره داستان‌های قرآنی استخراج و به شيوه‌های مورد علاقه خود اجرا كنند. تكنيك‌های اجرای اين داستان‌ها با اجرای دستی و با تكنيك‌های مختلف، تلفيقی و تصويرسازی ديجيتالی است.
برای شركت‌كنندگان در اين جشنواره هيچگونه محدوديت سنی وجود ندارد، تكميل فرم شركت در نمايشگاه و ارسال مشخصات و بيوگرافی هنری خود و آثاری كه داستان آنها مشابه يكديگر باشند توسط هيئت انتخابی جشنواره بررسی و بهترين اثر در بين آنها برای بخش داوری نهايی به مسابقه راه خواهند يافت و آثار بايد قبلا در جايی چاپ و يا نمايش و در هيچ مسابقه‌ای شركت داده نشده باشند.
همچنين هر هنرمند می‌تواند حداكثر 5 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال كند و هر اثر بايد حداقل شامل 8 فريم و حداكثر 25 فريم تصويرسازی شده از پلان‌های متفاوت داستان باشد، ابعاد آثار برای هر فريم بايد در قطع A4 كه می‌تواند به صورت كادر افقی و يا عمودی باشد، آثار نبايد به هيچ عنوان دارای نوشته و يا متن باشند و متن داستان بايد بصورت جداگانه بر روی يك برگ تايپ شده و همچنين بر روی CD همراه اثر ارسال شود.
در بخش اجرای دستی آثار بايد اصل بوده و كپی آثار پذيرفته نخواهد شد و در بخش تصويرسازی ديجيتالی هنرمندان موظفند آثار خود را بر روی لوح فشرده و با فرمت tiff. Cmyk و با وضوح 300dpiبه همراه پرينت رنگی در قطع A4 به صورت مجزا از هر صحنه از آثار خود را ارسال كنند و آثار به هيچ عنوان عودت نخواهند شد، به آثاری كه بعداز پايان مهلت ارسال دريافت شوند ترتيب اثر داده نخواهد شد و ارسال آثار به منزله قبول تمام شرايط جشنواره از سوی هنرمند است و دبيرخانه مجاز است از آثار در چاپ كتاب، آثار تبليغاتی، سايت و . . . استفاده كنند و هنرمندانی كه آثار آنها به نمايشگاه راه يابد گواهی شركت در جشنواره و يك جلد كتاب از آثار دريافت خواهند كرد.
مهلت شركت در جشنواره 15 دی‌ماه سال جاری است و زمان برپايی نمايشگاه 28 دی‌ماه سال جاری تا 6 بهمن‌ماه سال جاری است.
نخستين جشنواره سراسری تصويرسازی قرآنی در خانه فرهنگ تبريز، نگارخانه‌های استاد ياسمی و استاد ميرعلی تبريزی برگزار می‌شود و مراسم اختتاميه نيز 12 بهمن‌ماه سال جاری همزمان با اول دهه فجر انقلاب اسلامی ايران برپا خواهد شد.
علاقه‌مندان بايد آثار خود را به خانه فرهنگ اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی تبريز واقع در خيابان امام خمينی(ره)، نرسيده به چهارراه آبرسانی، كد پستی 5154993113 ارسال كنند و جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 5-3352281-0411 تماس بگيرند.
captcha